Loading...

5 dizajnových chýb v elektronickom obchode, ktoré môžu zabiť váš predaj

02 máj 16 Written by  Rastislav Pepel
5 dizajnových chýb v elektronickom obchode, ktoré môžu zabiť váš predaj

Úspešné budovanie stránok elektronického obchodu, či web stránok, ktoré zákazníci budú milovať sú založené na dvoch veciach: trápenie sa nad detailami (a testovanie) a pochopenie ľudskej psychológie.

Ako ľudia pozerajú a používajú vaše stránky? Kým A/B testovaním konečne rozhodnete o tom, čo na vašich stránkach funguje. Štúdie o konverziách môžu byť skvelým bodom, ktorý treba zohľadniť pri navrhovaní vašej stránky.

Dnes by som chcel poukázať na päť veľkých e-shopvých konštrukčných chýb, ktoré sú bežné a bohužiať sa týkajú veľa elektronických obchodov a webov, ktoré navštevujem. Uistite sa, či aj vaše stránky nemajú niektoré z nasledujúcich chýb a pokúste sa vykonať A / B testy s mojimi odporúčaniami. Mám tušenie, že na konci uvidíte viditeľnú zmenu!

1. Nedostatok jasnej hodnotovej ponuky.
Vaša hodnotová ponuka je prvá vec, ktorá určuje, či sa ľudia budú obťažovať čítať viac o vašom produkte, alebo stlačia tlačidlo „návrat“. Keby som mohol dať iba jednu radu na konverziu, tak by to bolo „otestujte vaše hodnotové propozície“. Silná hodnotová ponuka je vaše tvrdenie, prečo by mali zákazníci kupovať od vás a nie od vašej konkurencie. To je obzvlášť dôležité pre e-shopy. Prečo by mal zákazník nakupovať u vás, keď si to može kúpiť z E-bay-u. Bohužiaľ, nielenže veľa stránok elektronických obchodov má zle zadefinované hodnotové ponuky, ale veľa web stránok má dokonca problémy odkumunikovať to, čo skutočne predávajú! Takže na ukážku web „plnebrusko“ firma, ktorá dodáva skvelé bagety a polievky ale ich landing page je jeden najmätúcejších skúseností, aký som kedy mal.

 

Čo presne tu môžem kúpiť? Keď to rýchlo nezistím, pravdepodobne stránku veľmi rýchlo opustím.

Porovnajte to s webmi, ktoré majú vynikajúcu hodnotovú ponuku, ako wolverine:

 

alebo luxyhair:

Oba tieto príklady tiež vo svojich hodnotových ponukách používajú veľké obrázky. Hoci texty sú jasné a stručné, pamätajte, že obrázky môžu tiež rozprávať príbeh o produkte. Ako by povedal legendárny priekopník v oblasti reklamy Claude Hopkins

Použite obrázky k prilákaniu tých, z ktorých môžete profitovať. Použite ich iba v prípade, že tvoria lepší predajný argument, než rovnaký priestor pre písaný text.

Základné prvky každej dobrej hodnotovej ponuky obsahujú tieto položky:

• Titulok, (prípadne podtitulky) ktorý používa jasný a jednooduchý jazyk, prečo sa oplatí produkt kúpiť. Nie je to slogan, je to prísľub hodnôt, ako „vytvoriť profesionálnu ponuku pre zákazníka v priebehu niekoľkých minút,“ ako je napríklad vidieť na Bidsketch.
• Copy text v tele web stránky vysvetľuje, prečo kúpiť páve túto položku je pre vás tou najlepšou voľbou. Čo ponúkate a iné eshopy nie? Čím sa líšite?
• Ďalšie výhody a doklady (doprava zadarmo a záruky)
• Obrázky, ktoré vytvárajú túžbu tým, že predstavujú výrobok v praxi.

Keď ľudia pochopia, čo kupujú a prečo by to mali kupovať od vás, tak vám ručím, že sa zvýši predaj na vašich stránkach, hoci by dizajn stránky jasne nekomunikoval so zákazníkom.
Ľudia často nevedia, prečo by mohli potrebovať váš produkt, kým im to nepoviete ("Budeš milovať náš najnovší produkt, pretože ..."), takže sa nemusíte báť byť priamy a prizračne jasný.

2. Zavádzajúci popis produktu
Všetci vieme, že popisy produktu môže byť veľmi dôležité, hoci majitelia elektronických obchodov ich často bez rozmyslu vyplnia alebo odstránenia.

Ako sa ukázalo, popisy majú rôzne významy, pri predaji rôznych produktov. Pozrite sa na štúdiu vykonanú skupinou Nielsen nižšie:

Tu je, čo zistili:
Náhľadové obrázky knižníc boli študované intenzívne, zatiaľ čo obrázky televízorov s plochou obrazovkou boli prevažne ignorované. V skutočnosti na celej stránke Amazonu len 18% času bolo vynaloženého na prezerania fotografií, zatiaľ čo 82% času bolo zameraných na text.

Porovnanie bolo medzi knižnicami a policami na stranke Barn Pottery a televíznymi prijímačmi na Amazone. Keď sa nad tým zamyslíte, rozdiel v produktoch je celkom jasný: väčšina ľudí sa pri kúpe regálu stará o to, ako bude vyzerať v ich izbe. Väčšine ľudí keď si kupuje televíziu skôr nezáleží na tom ako vyzerá, ale sú väčšinou zaujatí špecifikáciou (aká veľkosť, plazma alebo LCD, funkcie atď.)

Vzhľadom k tomu, čo uviedol Nielsen by bolo vtipné poukázať na toto:
Fotografie TV prijímačov nepomáhajú pri rozhodovaní medzi výrobkami. Chlap v kanoe vs. futbalový hráč? Čiže sa budem pozerať viac na futbal, vodné športy, alebo si kúpim televíziu ukazujúcu futbalistov?
Toto je v kontraste ku knihovniciam, kde višňová farba vs. dubová sú dôležitými aspektami. Túto informáciu môžete zapracovať do popisov produktov. Reálne premýšľajte o vašom produkte tak, ako to robí zákazník a ako zákazník nakupuje.

Toto je v kontraste ku knihovniciam, kde višňová farba vs. dubová sú dôležitými aspektami. Túto informáciu môžete zapracovať do popisov produktov. Reálne premýšľajte o vašom produkte tak, ako to robí zákazník a ako zákazník nakupuje.

Záleží mu hlavne na tom, ako vyzerá, alebo na tom, aké má funkcie? Upravte používanie obrázkov a popisov produktov založených na tejto potrebe, a budete mať oveľa lepšie informovaných a šťastnejších nakupujúcich.

3. Nesprávne využitie kvalitných obrázkov.
Ak náhodou predávate položky, ktoré sú väčšinou závislé na vzhľade (ako príklad Barn vyššie), mali by ste vedieť, že vizuály, ktoré používate sú nesmierne dôležité.

V skutočnosti, jedna prípadová štúdia od Visual Website Optimizer uviedla, ako významne zvýšiť konverzie elektronického obchodu použitím väčších obrázkov:

Víťazmi boli veľké obrázky s dvomi variáciami obrázkov, ktoré sa zobrazovali po nájazde myšou s popisom výrobku. To malo za následok zvýšenie tržieb o 9,46% (96% šanca poraziť pôvodné zobrazenie).

V ďalšom teste, internetový obchod bol schopný zvýšiť počet konverzií prostredníctvom vyhľadávania na stránke o 100%, keď do vyhľadávacie riadku včlenil obrázok produktu, viď:

Ponúka sa tiež otázka kvality obrázkov. Jeden z najlepších spôsobov, ako predávať fyzický tovar je dať ho niekomu do rúk. Vzhľadom k tomu, že to nemôžete robiť online, najlepšou alternatívou je prinútiť návštevníkov, aby si to predstavili vo svojich rukách.

Vysokokvalitné snímky vedia tomuto napomôcť.

Pozrite si ako príklad známy americký eshop NYC má vždy exceletné obrázky pre produkty, ktoré predáva. Keď predávate pár pánskych topánok za 500 $ je lepšie pre vizuálnu predstavu zachytiť viac pohľadov:

Ako si dokážete predstaviť, „akčné“ zábery často dobre fungujú v módnom priemysle a v akýkoľvekom produkte, ktorý využíva estetiku ako predajnú príležitosť.

Zoberme si komentáre, ktoré ľudia napísali na Reddit , o Victorinox hodinkách, ktoré boli predávané na Amazone:

To je skvelá fotografia. Vyzerá oveľa lepšie a robí viac práce než to robí opis v Amazone. Ja by som jej dal prednosť práve pred opisom Amazonu, takže váš obrázok je ...

Nezabudnite, že veľká časť snímkov vašich výrobkov sa bude pohybovať v mnohých priemyselných odvetviach, takže ak budete predávať domáce výrobky alebo dokonca produkty na doručenie, investujte do kvalitných fotografií.

4. Žiadna vizuálna hierarchia alebo pravidlo ako upútať pozornosť.

Nemusíte byť web dizajnér, aby ste pochopili význam vizuálnej hierarchie. Tu sú je pár lepších príkladov, ako by ste mal pracovať s farebnou schémou pri dizajne eshopu.

S vizuálnou hierarchiou je navigácia na stránke jednoduchšia, pretože akcie sa začínajú stávať rozpoznateľnými vďaka ich designu. Je zrejmé, že všetky zvýraznené farebné texty sú klikateľné odkazy a že na základný text sa nekliká a používa sa iba na doplnenie celkovej farby pozadia stránok.

Jedna časť takejto hierarchie je použitá na stránke „Fitt's law.

V podstate možno povedať, že tento princíp je založený na pohybe očí, ktoré sa zameriavajú na väčšie predmety, následkom čoho sú predmety viac klikateľné. Z tohto dôvodu by mali byť dôležité prvky väčšie a vyčnievať voči zvyšku stránky.

Ako príklad s dôrazom na farbu môžme vidieť na starom webe MailChimp, kde je na vyrovnanie modrého pozadia použité červené tlačidlo:

Prečo je zákon na udržanie pozornosti dôležitý?

Pozrite sa na túto prípadovú štúdiu z TechWyse. Tím skúmal, kde sa ľudia pozerali na stránke a ako sa pohybovali:

Ako môžete vidieť, veľký kruh „NO FEES“ je vlastne neklikateľné tlačidlo a neprináša žiadny úžitok, navyše na seba púta všetku pozornosť! Problém je v tom, že táto časť stránky nepomáha vykonávať žiadny predaj a neupúta zákazníka.

Museli nastať rýchle zmeny:

Toto je samozrejme oveľa lepšie. To, že sa zmenila šablóna stránky nemá automaticky za následok zvýšenie predaja, ale prinajmenšom viac ľudí môže nájsť, čo potrebuje a pri prezeraní vidí napríklad telefónne číslo firmy.

Ako je to na vašich stránkach? Máte na stránke veľa prvkov, ktoré pútajú pozornosť návšteníka ale nevedú k priamemu predaju alebo k vytvoreniu leadov? Pokúste sa upozorniť na najdôležitejšie prvky na stránke a farebne nechať splynúť menej dôležité prvky a informácie.

5. Stránka nevyzerá dôveryhodne

Keď konkurujete veľkým e-shopom, je tu jedna vec, ktorú si potrebujete uvedomiť: ich povedomie o značke znamená, že musia dokazovať ľuďom, že sú dôveryhodní.

Len preto, že vyzeráte dôveryhodne, nemusí to znamenať, že vám zákazníci budú veriť.

Vaše stránky musia odrážať vašu ochotu, schopnosti a cesty pre splnenie vašich sľubov. Ako prvý odhalil Derek Halpern zaujímavú zákaznícku štúdiu zameranú na dôveryhodnosť zdravotníckych stránok a zistil, že dizajn stránok hral väčšiu úlohu než samotný obsah webu.

Takže, čo môžete urobiť, aby váš e-shop vyzeral dôvoveryhodne? Musíte sa sústrediť na zákazníka so zacielenín na jeho prístup - príliš veľa firiem ponúka svoju dôveryhodnosť spôsobom, ktorý sa zdá byť prirodzený, ako keď človeku bije srdce. Namiesto toho by mali premýšľať o psychologickom dôsledku, prečo by mal mať potencionálny zákazník obavy z nákupu cez online shop, ktorý predtým nikdy nepoužil.

Naozaj premýšľajte o tom, čoho sa môže obávať zákazník pri nakupovaní z neznámeho obchodu. Začnite štruktúrovať sociálne dôkazy pre riešenie týchto otázok. Tu sú niektoré z mojich obľúbených prvkov, ktoré sa používajú:

Ohlasy zákazníkov
Skvelé hodnotenie sa zvyčajne buduje cez známeho zákazníka, alebo zákazníka, ktorý dokonale reprezentuje jednu z vašich kupujúcich persón. Inými slovami na zdroji posudku často záleží rovnako ako na tom, čo bolo povedané, takže sa sústreďte na výber najlepšej chvály, ktorú ste dostali a tá bude zároveň najviac upokojovať potencionálneho zákazníka.

Tlač
Zákazníci rešpektujú profesné publikácie vo vašom odbore (Forbes pre podnikanie, Elle pre módu, atď.), ak ste tam vystupovali, tak to stojí za zmienku. Tlačová zmienka bude sprevádzať zákazníka a zákazníci vedieť, že ste skutočný.

Zaujímavé info o spoločnosti
Ako možno zaručiť, že budete s vašimi zákazníkmi aj niekoľko mesiacov po ich kúpe? Jedným z najlepších spôsobov, ako im ukázať, že máte v pláne bežať na dlhú trať, je zdieľať niektoré zaujímavé informácie o tom, čo vaša firma robí. Helpscout, zdieľa koľko e-mailov sme spracovali minulý mesiac:



Aktualizujte dizajn e-shopu.

Nie je nutné najať prvotriednych grafikov (aj keď jedného môžete nájsť tu) začnite svoje bootstrapp elektronické podnikanie, ale len keď viete, že pokryjete náklady a usúdite, že vaše web stránky sú zamerané na váš podnik. Vyhnite sa trendom, ale uistite sa, že vaše stránky vyzerajú aktuálne a sú čisto navrhnuté.

Elektronický obchod a web vždy testujte.
Poslednú radu pokiaľ ide o návrh vášho elektronického obchodu, ktorú by som chcel dať je, že na určitej úrovni, by mal prebiehať testovací proces.

Vždy sa môžu objaviť niektoré neobvyklé veci „osvedčeným postupom“, v ktorých ľudia doporučujú ísť niekde inde.

Zoberme si nasledujúcu prípadovú štúdiu, ktorá odhalila prekvapivý nález: stránka má oveľa lepšiu konverziu, keď sa odstráni rozbaľovacia navigácia a namiesto toho sa použijú kategórie s krátkym popisom:

Ako si môžete prečítať v publikovanej prípadovej štúdii, zmena bola relatívne malá svojim dizajnom, ale priniesla celkom drastické výsledky:

Ako môžete jasne vidieť vo výsledkoch, priemerný výnos za konverziu sa výrazne zvýšil a teraz je na 143,61$, čo je skvelé, ak ste ho porovnali s priemerným príjmom za konverziu, ktorá bola 100,33 $.

Takže nezabudnite, že osvedčené postupy sú len východiskovým bodom, stotožnite sa s myšlienkou „vždy testovať“ a neprepadajte do stereotypných postupov, ktoré nemusia na vašej stránke fungovať.

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.