Loading...

Ako nastaviť účinnú výzvu k akcii (CTA)?

05 okt 16 Written by  Rastislav Pepel
Ako nastaviť účinnú výzvu k akcii (CTA)?

Ako sa používa výzva k akcii (CTA) v procese konverzie?

Rozpoznajte, ako efektívne call-to-akcie vyzerajú a ako aplikovať osvedčené postupy do vašeho CTA.

 Sústredíme sa predovšetkým na konverznú fázu inbound metodiky, kde premeníme návštevníkov na leads . Prečo je proces premeny tak kritický? Zjednodušene povedané, nemožno získať leads bez procesu konverzie. A niektorí z týchto potenciálnych zákazníkov sa nakoniec stanú platiacimi zákazníkmi

Proces konverzie zvyčajne začína s CTA. Napríklad keď návštevník klikne na landing page, kde vyplní formulár s jeho kontaktnými informáciami (BINGO premenil sa na leada)! A za odmenu bude presmerovaný na odmeňovaciu stránku, kde dostane ponúkaný obsah, ktorý rieši jeho problémy.

Čo je presne CTA?
CTA je tlačidlo, ktoré propaguje ponuku a odkazy na vstupnú stránku.
Výzvy k akcii je možné umiestniť na vašich webových stránkach, blogu a vo vašich e-mailoch. Vzhľadom na to, že odštartuje proces prevodu sú rozhodujúce prvé kroky.

Ako vytvoriť úspešnú výzvu k akcii (CTA)?
Než sa dostaneme do toho, ako vytvoriť úspešnú výzvu k akcii, poďme skontrolovať
v akom poradí sa tvorí celý proces konverzie?
A) Výzva k akcii-Príspevok v blogu-Vstupná stránka
B) Vstupná stránka-Výzva k akcii-Odmeňovacia stránka
C) Príspevok v blogu- Výzva k akcii-Vstupná stránka
D) Výzva k akcii-Vstupná stránka- Odmeňovacia stránka
Takže variant A sa pohybuje od výzvy k akcii na blog príspevok a na odkazovanú stránku.
Umiestnenie výzvy k akcii na vašom blogu nie je správne. V skutočnosti, blog správa nie je súčasťou procesu konverzie. Variant B a C majú nesprávne poradie.
D je správne. Kompletný proces premeny sa pohybuje od výzvy k akcii na vstupnú stránku a odmeňovaciu stránku.

Výzvy na akciu sú veľkým obchodným majetkom.
Preto je dôležité dodržiavať odporúčané postupy pri ich vytváraní. Poďme sa baviť o tom, čo robí úspešnú výzvu k akcii. Naša výzva k akcii by mala byť zameraná na konkrétne kroky. Jej cieľom je koniec koncov to, aby naši návštevníci prijali konkrétne ďalšie akcie - elektronické knihy k stiahnutiu alebo sledovať video, alebo požiadať o bezplatnú skúšobnú verziu. Nezisťujú vaši návštevníci príliš ťažko, čo treba robiť? Poďme im to povedať! Jasné, priame na akciu zamerané slovesá je základ. V tomto príklade hovoríme "Stiahnite si zadarmo dobrodružného cestovného sprievodcu". Slovo "Stiahnite si" robí celkom zrejmým, čo sa bude diať ďalej. Dbajte aby boli vaše CTA správy stručné. Vaše CTA nemajú na stránke alebo v e-maile zaberať príliš veľa priestoru. Sú vždy sekundárne ku zvyšku obsahu.
Pri výbere akčne orientovaných slov, uvažujte ako vaša kupujúca persóna a vyskúšajte rôzne akčné slovesá ako žiadosť zaregistrovať, stiahnuť alebo prijať. Nezabudnite použiť kľúčové slová, ktoré sú v súlade s vašou ponukou a vstupnou stránkou. Použitie rovnakých kľúčových slov a frázovania pre celý proces premeny pomáha vašim návštevníkom pochopiť, čo dostaneme, keď ho naviguje CTA zo vstupnej stránky na odmeňovaciu stránku.

Ako zachytiť pozornosť pre výzvu k akcii?
Je dôležité zachytiť niečiu pozornosť. Po pravde povedané - existuje veľa mylných predstáv o osvedčených postupoch pre vytváranie pozornosti k výzve k akcii. Niektorí ľudia si myslia, že musia byť určitej farby alebo veľkosti, alebo že sa musia používať obrázky. Pri návrhu vašej výzvy k akcii je potrebné, aby vynikla, takže návštevníci budú na ňu vedieť kliknúť. Návštevníci rozpoznajú klikacie prvky, ako sú tlačidlá a odkazy. Vaša kupujúca persóna má rada jednoduché a minimálne tlačidlá. Premýšľajte o tom, čo by bolo pre ňu príťažlivé a ako sa typicky správa pri prehliadaní webových stránok. Ak si nie ste istí, že je to v poriadku. Vždy môžete vykonávať výskum alebo testovanie.

Použite vysoko kontrastné farby alebo farbu zvýraznenia, ktorá sa stotožní s logom vašej spoločnosti. To pomôže vašej CTA vizuálne vyniknúť. Budete tiež chcieť na stránke použiť silné a vhodné umiestnenie pre vaše CTA. Nie je určené správne alebo zlé miesto pre výzvy k akcii, stačí si spomenúť, že by mali byť ľahko viditeľné, priťahujúce pozornosť a mali by sa logicky hodiť so všetkým ostatným na stránke. Napríklad nemá zmysel ponúkať eBook na vašej stránke s cenníkom. V tomto prípade by návštevník už pravdepodobne má informácie naštudované napríklad z e-book. Návštevník na online cenníku zhromažďuje informácie o vašej cenovej štruktúre a blíži sa k rozhodnutiu o kúpe.

Ako na neprerušovaný proces premeny kupujúcej persóny a CTA?
Keď ste vo vašom blogu je logické umiestniť výzvu na akciu na jeho konci. Tento príklad CTA úzko súvisí s témou základy blogovania. Dali ste veľa času do vašich príspevkov. Skôr než budete mať prerušený proces premeny kupujúcej persóny urobte ďalší krok.
Umiestnite CTA navyše napríklad v bočnom paneli vašeho blogu, či už na podporu vašej najnovšej ponuky alebo blížiacej sa udalosti. Bočný panel je dobré miesto pre zachytenie niečej pozornosti a dať niekomu príležitosť urobiť ďalší krok, rovnako ako spojiť naše ďalšie živé webináre. Typická CTA v bočnom paneli by mala byť všeobecná ponuka tak, aby bola použiteľné pre čo najširšiu škálu ľudí, čítajúcich váš blog.

Ako na výzvu k akcii v e-mailoch?
Keď príde na CTA v e-maile, tie môžu byť umiestnené na jeho konci, odseku, vety, alebo naozaj kdekoľvek, kde zachytí pozornosť bez rušenia. Nezabudnite, že hnacím motorom konverzie nie je váš cieľ ale cieľ kupujúcej persóny. Náš čitateľ sa najprv uistí, že je možné váš obsah ľahko prečítať, iba vtedy sa tak rozhodne urobiť.

Testovanie zmien CTA a analýza ich výsledkov. Ako na to?
Pri analýze efektivity CTA je dobrý cieľ usilovať sa o 1 až 2 percentné CTR (miera prekliku / click-through rate). To znamená, že zo všetkých, ktorí videli CTA, 1-2 % kliknú na tlačidlo. Takže úspešné CTA by malo za následok jedného alebo dvoch návštevníkov ak bolo CTA zobrazené 100x. Ak chceme dosiahnuť 10 % mieru prekliku (CTR) je to veľký cieľ. Pre tých, ktorí klikli na CTA a urobili to na vstupnej stránke, koľkí z nich vyplnili predložený formulár a stali sa leadmi? Keby sme mali 50 ľudí, ktorí kliki na CTA vstupnej stránky a päť z nich vyplnilo formulár máme 10% click-to-rate a zasa úspešné CTA. Kedykoľvek budete experimentovať so svojimi návrhmi CTA monitorujte aj malú zmenu samostatne a uvidíte ako to funguje. Ak zmením text CTA a jeho farbu, nebude jasné, ktoré zmeny boli viac, či menej úspešné. Začnite s malou zmenou ako je farba a uvidíte, či dostanete viac kliknutí. Skúšky a analýzy pomôžu nielen vytvoriť účinnejšie CTA, ale tiež získate lepšiu predstavu o tom, čo má kupujúca persóna rada.

Osvedčené postupy pre výzvu k akcii (call-to-action, CTA)
Výzvy na akciu by mali byť zamerané na konkrétne kroky. Mali by obsahovať kľúčové slová, ktoré sú v súlade s ponukou pre váš trh na vstupnej stránke. CTA by mal pritiahnuť pozornosť a fungovať ako klikacie tlačidlo. Tiež by ste ich mali používať na silných a vhodných miestach na stránke. A nakoniec, po tom, čo ste vytvorili CTA, vyskúšajte nové zmeny, jednu po druhej, analyzujte výsledky a opakujte.

Ako vyzerá účinné CTA?Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. pošlem Vám príklady z praxe.

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.