Loading...

Ako vytvoriť pútavý obsah?

02 dec 15 Written by  Rastislav Pepel
Ako vytvoriť pútavý obsah?

Obsah je dôležitou súčasťou vašej inbound stratégie, ale ako ho vytvoriť? Pútavý obsah je to, čo ľudia chcú čítať, zdieľať a ku ktorému sa chcú vracať, aby získali ďalšie informácie.

 Takže, čo robí obsah pútavým?

Čo presne obsah je?
Obsah je odkaz, ktorý dodáva inbound stratégia. Je to to, čo sa snažíte poskytnúť vašim návštevníkom, leadom, zákazníkom, a promotérom. Existuje veľa rozličných spôsobov, akým môžete poskytnúť tento odkaz: blogy, emaily, land pages, sociálne médiá a tak ďalej (stiahnite si prípadovú štúdiu). Ale bez obsahu, neexistuje nič čo by sa dalo poskytnúť.

V skutočnosti bez obsahu by bol internet prázdny. Premýšľajte, ako vy používate internet. Idete na vyhľadávače, napíšete otázku a čo nájdete je obsah.
 
Obsah má veľmi dôležitú prácu v ťahaní ľudí z jedného štádia inbound metológie do druhej. Hrá internú časť v jednotlivom a každom štádiu.

Váš obsah zaujme správnych návštevníkov vašej stránky, konvertuje ich na leadov, živí ich a pomáha ich zmeniť na zákazníkov. Tvorí tiež veľkú časť, ktorá ich poteší ako verných zákazníkov. Obsah je palivo, ktoré dáva silu úspešnej inbound stratégii.

V štádiu priťahovania, obsah je to, prečo boli vytvorené blogové správy. Optimalizujete ho používaním kľúčových slov a zdieľate ho používaním sociálnych médií.

Obsah je tiež súčasťou štádia konvertovania. Obsah je to, k čomu webové formuláre vedú ľudí a aká je výzva k akcii na prilákanie návštevníkov, aby si niečo stiahli. Obsah je v prvom rade to, čo vedie návštevníkov konvertovať na leadov, pretože to je to čo dostávajú za výmenu ich mailových adries.

V uzatváracom štádiu je obsah to, čo tvorí e-maily, ktoré vaši leadi otvárajú.

A samozrejme, obsah je to, čo prípadne poteší zákazníka, aby sa stal propagátorom. Personalizovaný obsah ich nielen vzdeláva ale aj pomáha ponúknuť skvelé služby zákazníkovi s cieľom vytvoriť propagátorov.

Ako vidíte, obsah je palivo, ktoré udržiava inbound marketing v behu.
 
Ak ste presvedčený o tom, že potrebujete obsah na úspešné dobitie inbound sveta naskočte doň. V nasledujúcom odseku budeme diskutovať ako vytvoriť obsah, ktorý dobre funguje.

Ako teda vytvoriť pútavý obsah?

Obsah je dôležitou súčasťou vašej inbound stratégie, ale ako vytvoriť pútavý obsah? Pútavý obsah je obsah, ktorý ľudia chcú čítať, zdieľať a ku ktorému sa chcú vracať, aby získali ďalšie informácie. Takže, čo robí časť obsahu pútavým?

V  pre-internetovom období, hlavným faktorom, ktorý obmedzoval obchodníkov bol fyzický priestor. Aká veľká je moja reklama v časopise? Aký veľký je môj billboard? Priestor bol obmedzený. Ale teraz, vďaka internetu, je priestor v podstate neobmedzený. Môžete mať nekonečný počet stránok, blogov a  ponúkaného obsahu.

Ale možno zistíte, že s týmto všetkým obsahom, je oveľa ťažšie zaujať pozornosť svojho zákazníka. K dispozícii je už tona obsahu , ktorý získava veľkú pozornosť. Preto je na mieste otázka, ktoré webové stránky budú ľudia navštevovať, a  ktoré ponuky si stiahnu?

Teraz namiesto bojovania o priestor bojujete o pozornosť.

O to, kde má prísť dobrý obsah, aby upútal  pozornosť vášho zákazníka.

Mnoho ľudí vytvára obsah, ale len málokto má pocit, že to robí správne. Ak to chcete urobiť správne, budete musieť začať s plánom.

Tu je zaujímavá štatistika - iba 44% obchodníkov B2B má zdokumentovanú obsahovú stratégiu a len 39% z B2C obchodníkov má zdokumentovanú stratégiu obsahu. Ste prekvapení? To je naozaj malé percento z marketingu, ktoré dáva dokopy zdokumentovanie obsahu stratégie. Takže, prečo sa neposunúť vpred a nezačať si budovať svoj vlastný plán a proces obsahu?

Môžete začať tým, že vytvoríte sériu procesov, ktoré budete pravidelne sledovať, zameraných na zapojenie svojej organizácie pri tvorbe obsahového stroja. Čím viac obsahu vytvoríte, tým lepšie - s každou časťou obsahu sa tento proces stáva jednoduchší a efektívnejší.

Majte na pamäti: budovanie plánu pre vytváranie obsahového stroja bude trvať trochu dlhšie, než len vhupnutie doňho, ale nakoniec sa to oplatí v rýchlosti, ktorú získate v priebehu času.

Typický obsahový proces má štyri kroky. Tieto kroky sú plán, tvorba, distribúcia a analýza. Potom, vezmite do úvahy, čo ste sa naučili vo svojej analýze a zopakujte všetko znova.
 
Poďme si prejsť, čo každý z týchto krokov v skutočnosti znamená, počnúc plánovacou časťou.
 
Takže máte definíciu obsahu - jednoducho povedané, obsah je informácia. Ale obsah je najlepšie definovaný tromi vecami: jeho účel, jeho forma, a jeho téma.

Po prvé, aký je účel tohto obsahu? Je cieľom dostať viac ľudí na vaše stránky, alebo aby sme ich premenili na leadov? Medzi týmito dvoma cieľmi je veľký rozdiel. Obsahové ponuky sú formou obsahu, ktoré sú typické pre vstupnú stránku alebo po vylpenení formulára. Účelom ponuky obsahu je premeniť návštevy na leadov. Blogy a obsah webových stránok je prístupný každému, kto je na internete. Účelom týchto častí obsahu je prilákať cudzincov na vaše webové stránky.

Aké sú vaše ciele a ako budete používať obsah aby ste pomohli dosiahnuť tieto ciele? Určite si účel.

Akonáhle budete mať predstavu o účele, premýšľajte o formáte tejto časti obsahu. Obsah sám príchádza v mnohých rôznych príchutiach. Môže zahŕňať veci ako prípadové štúdie, videá, infografiky, whitepaper, kalkulačky alebo listy, eBook, šablóny, výskumné správy, kontrolné zoznamy, webináre, alebo čokoľvek iné (stiahnite si prípadovú štúdiu), s čím prídete.

Ale aký je rozdiel medzi týmito všetkými formátmi? No, skoro žiadny. Mohli by ste povedať rovnaký príbeh v každom formáte. Ako si vyberiete formát, závisí na tom, pre koho budete vytvárať obsah, koľko času ho budete musieť tvoriť, a koľko informácií ste skutočne museli predložiť.

Vyberaním najlepšieho formátu pre váš obsah je predovšetkývh o vašich persónach. Informácie obsiahnuté v obsahu, sú to, čo pomáha ľuďom dosiahnuť svoje ciele, a dizajn je to, čo to robí ľahko stráviteľným alebo prístupným vašim persónam.

Zamyslite sa na chvíľu. Je vizuálne vaša persóna študent? Potom možno zvážte použitie infografiky. Ak viete, že číta pravidelne blogy, možno blogy budú fungovať. Ak máte obzvlášť cenný kus obsahu, možno sa oplatí použiť formulár.

Posledným prvkom časti obsahu je téma obsahu. O čom budete písať? Zistiť tému pre váš obsah je jednou z najdôležitejších častí tvorby obsahu a niekedy to najťažšie - ale to nemusí to tak byť.

Ak chcete ľahko prísť s najlepšími témami pre každú časť obsahu, ktorú vytvoríte, existujú len 2 veci, ktoré potrebujete vedieť. Tieto dve veci sú kľúčom k vytváraniu pútavého obsahu. Sú to - vaše kupujúci persóny (ktoré sa snažíte získať), a cesta kupujúceho (aký obsah bude najzaujímavejšie alebo najužitočnejšie).

Vedieť, kto sú vaše persóny a aké je cesta kupujúceho sú kľúčom k vytvoreniu stratégie obsahu. S cieľom vytvoriť pútavý obsah, budete ho musieť našiť pre pre vaše persóny a zároveň aj pre štádia cesty kupujúceho.

Potom, čo sme identifikovali kľúčové slová na dosiahnutie cieľa začneme okolo nich vytvárať obsah.

Teraz sú vyhľadávače stále múdrejšie a múdrejšie. Okrem pochopenia kľúčových slov sa tiež snažia pochopiť vyhľadávaný zámer. Ak hľadáte "Slovan futbalový tím", vaším zámerom je pravdepodobne nájsť informácie o futbalovom mužstve Slovan. Google sa snaží pochopiť, čo vlastne hľadáte, pozrie sa na všetky súvisiace stránky a potom vám ukazuje výsledky, ktoré považuje za najužitočnejšie. Nie je to len tak, že vám ukáže presné zhody na kľúčové slovo, ktoré ste hľadali.

Pre vás ako obchodníka, to znamená, že môžete vytvárať obsah pomocou prirodzeného jazyka a varianty kľúčového slova, ako je "staroslivosť o psa", "psia starostlivosť" a "starostlivosť pre psov". Nemusíte používať rovnaké presné frázy znovu a znovu. A nevyhýbajte sa ani súvisiacim kľúčovým slovám vo svojom obsahu, ako "výživa pre psa".

Každopádne, potom, čo ste napísali tento skvelý obsah, je čas na optimalizáciu stránky, na ktorej bude umiestnený.

Najskôr optimalizujte stránky okolo primárneho kľúčového slova. Uistite sa, že sa kľúčové slovo hodí ako opis toho o čom je obsah a stránka. V prvom rade optimalizujete pre návštevníka, ale je to tiež o tom ako vyhľadávač môže pochopiť zmysel stránky a ako ho vie čo najlepšie indexovať.

Pridajte kľúčové slovo do názvu stránky. Titulná stránka sa ukazuje na záložke prehliadača určenom pre stránku a tiež ako odkaz na stránke vo výsledkoch vyhľadávania. Ak optimalizujete webové stránky nezabudnite na vaše firemné meno. Pomocou zvislej čiary (vertial bar) obidve časti oddeľte.

Ďalej pridajte primárne kľúčové slovo do adresy URL. To sa môže zobrazovať na stránke a vo výsledkoch vyhľadávania. Ak používate dlho chvosté kľúčové slovo, používajte pomlčky na oddelenie slov (companyname.com/long-tail-keyword-phrase). Ak upravujete živú stránku nezabudnite, že každá zmena, ktorú urobíte v URL vytvorí novú stránku. Takže sa uistite, že máte nastavené presmerovanie 301, ktoré bude presmerovávať starú adresu URL na novú a posielať návštevníkov bezproblémovo na správnu stránku. To ochráni celý váš SEO kredit a zaistí, že nebudú žiadne odkazy na staré stránky.

Najlepší obsah je taký, ktorý vaše kupujúce persóny chcú čítať, zdieľať, a vracajú sa k nemu.

Ak urobíte tieto 2 veci, budete dokonale pripravený vytvoriť pozoruhodný obsah, ktorý zmení vašu inbound snahu z priemernej na vynikajúcu.

Kupujúce persóny sú tie, ktoré sa snažíte prilákať, konvertovať, uzavrieť a potešiť, to je váš ideálny zákazník. Vaša persóna je tá, pre ktorú vytvárate obsah.

Pútavý obsah vzdeláva. Cieľom vášho obsahu je riešiť problémy vašej persóny, a môžete to robiť prostredníctvom vzdelávania.
 
Môžete identifikovať témy, ktoré získate prostredníctvom výskumu kľúčových slov - čo chcete zaradiť na internetových fórach, populárne novinky z odboru, predaj a podpora - často kladené otázky, ciele vašich persón a výzvy pre vaše persóny. Prvým krokom k vytvoreniu obsahu, ktorý rezonuje čitateľmi je lepšie pochopenie toho, kto sú vaši čitatelia, a to najmä tých, ktorých chcete konvertovať na leadov a zákazníkov. Keď viete, kto sú, môžete vytvoriť správny obsah, ktorý dokonale vyhovuje ich potrebám.

A čo cesty kupujúceho? Ako sa podielajú na pozoruhodného obsahu?
 
Takže, ak by sme mali definovať pútavý obsah, pútavý obsah je založený na riešení, nie na produkte. Pútavý obsah nie je o vašej firme, alebo vašom produkte, je o vašich potenciálnych zákazníkov; o problémoch, ktoré majú, a odpovediach, ktoré hľadajú.

S cieľom poskytnúť riešenie musíte porozumieť problému. Cesta kupujúceho vám to pomôže urobiť.

Cesta kupujúceho je aktívny proces výskumu, ako sa z  ľudí stávajú leadi, aby urobli nákup. Je to ako proces nákupu alebo marketingový lievik, korý možno poznáte, ale je to z pohľadu kupujúceho.

Cesta kupujúceho sa skladá z 3 fáz - povedomie, posúdenie(zvažovanie) a rozhodovanie - a znázorňujú nákupný proces. Najprv identifikujú problém alebo príležitosť, potom skúmajú riešenia a nakoniec sa rozhodnú o spôsobe, ako vyriešiť ich problém.

Tak prečo by sa vás toto malo týkať, ako tvorcu obsahu?

No, pri vytváraní obsahu, cesta kupujúeho je dôležitá, pretože vám môže pomôcť spresniť, o čom je váš obsah. Zároveň vám pomôže vytvoriť obsah, ktorý je relevantný pre miestom kde sa cesta kupujúceho nachádza.

Aký obsah je vhodný pre každú etapu cesty kupujúceho?

To všetko závisí na tom, o čom váš obsah je a ako je umiestnený. Je váš obsah zameraný na problém, ktorá vaša kupujúca persóna zažíva? To by bol fáza uvedomia časti obsahu. Ak je váš obsah viac o riešení problému, bolo by to o fáze zvažovania obsahu. Pokiaľ ide o fázu rozhodovania, to je, keď začnete vytvárať obsah o vašom produkte alebo službe.

Ako môžete vidieť, chcete vytvárať obsah pre všetky rôzne fázy cesty kupujúceho.

Existujú špecifické formáty obsahu, ktoré smerujú k lepším výkonom v rôznych fázach.

Napríklad vo fáze povedomia, keď lead zažíva a vyjadruje príznaky problému alebo príležitosti je uvedený obsah vhodný pre fázu povedomia, pretože tento obsah pomáha vzdelávať vaše kupujúce persóny - nie o vašom riešení, ale o potrebách alebo problémoch kupujúcej persóny. Správy analytikov, výskumné správy, knihy, redakčný obsah, expertný obsah, whitepapers a vzdelávací obsah sú všetko výborné obsahové formáty pre budovanie povedomia.

V procece uvažovania, zákazníci dostávajú jasne definovaný problém a jeho meno alebo príležitosť. Aktíva obsahu v tejto fáze by mali hovoriť priamo o riešení, ktoré môže pomôcť riešiť ich potreby, preklenúť priepasť medzi vzdelávacími aktívami a výrobkom alebo servisnými informáciami bez účasti vašej značky. To je dôvod, prečo odborné návody, živé interakcie, podcasty, videá a porovnávania whitepapers tak dobre fungujú pre túto fázu.

A konečne vo fáze rozhodovania sa zákazníci rozhodli o ich riešení, stratégii, metódy alebo prístupu k rozhodovaniu. Aktíva v tejto fáze vyžadujú väčšiu priamu akciu od leads. Sú pripravení vykonať nákup (teraz, už vedia o svojom probléme a zistili ideálne riešenie), a tak je čas ukázať, prečo ste ten najlepší z najlepších. Obsah v štádiu rozhodovania bude zameraný na vlastné výrobky a služby a to sa dá urobiť pomocou formátov ako sú predajcovia či porovnávanie produktov, prípadové štúdie, skúšobné sťahovanie, dokumentácia k výrobku a živé ukážky.

Existuje toľko príležitostí s rôznymi typmi obsahu, ktorý si môžete vytvoriť! Teraz majte na pamäti, že obsah v eBook nebude vždy v štádiu povedomia zákazníka. Vy môžete.

Vytváranie obsahu pomocou účelu.
Zistite, kde vaše kusy obsahu založené na téme, nie na formáte zapadajú do cesty kupujúceho.
Pozrime sa na príklad, ako spoločnosť vytvára obsah pre každú fázu cesty kupujúceho.
Tento príklad je z Virtue partnerskej agentúry (stiahnite si prípadovú štúdiu). Konečným cieľom tejto agentúry je dosiahnuť aby si ľudia nákupili služby dizajnu webových stránok. Ale nemôžu jednoducho prísť a hneď to zabiť ponukou služieb.

Po prvé, musia mať obsah, ktorý je adresovaný problému ich kupujúcej persóny, ktorej môže čeliť. To je miesto, kde by ste mali poskytovať vzdelávací obsah určený na pomoc zákazníkom aby sa vzdelávali sami (široké otázky, koreňový problém, potenciálne príležitosti na dosah ruky,..).

V tomto prípade partnerská agentúra uznala, že ich kupujúca persóna má problémy s konverzným pomerom ich webovej stránky tak vytvorili tento blog post, aby ich vzdelával na túto tému.
Teraz ľudia trochu viac pochopili konverzné pomery webových stránok a ako ich môžu zlepšiť. Inou výhodou bolo, že ľudia boli pripravení začať sa viac učiť o špecifíkách riešenia. V tomto prípade o nástrojoch redizajnu webových stránok. Je to o službách, ktoré agentúra poskytuje, ale klient vidí, že tento eBook je o ňom a jeho problémoch. Je to o deviatich krokoch vedúcich k redizajnu vašich webových stránok. To je to, čo dáva tento obsah do fázy úvah. Poskytuje vzdelávací obsah pomáha zákazníkom dozvedieť sa viac o riešení ich problému, alebo príležitostí.

Stále nie sme vo fáze rozhodovania, keď sú zákazníci pripravení počúvať o skutočnej ponuke služieb. Premýšľajte o tom takto - vo fáze povedomia nemusia ani vedieť, že redesign webových stránok je možnosť. Vo fáze úvah pravdepodobne návštevník nevedel, či redizajn bol pre neho, nieto to, či by ho mohol potrebovať. Je len poučený o problematike ako celku a pripravený dozvedieť sa o skutočných nákupných službách. Fáza rozhodnutia je miesto, kde budete poskytovať obsah a zdroje, ktoré pomáhajú zákazníkom dozvedieť sa viac a zvoliť si najlepšie riešenie pre ich problém.

Teraz, majte na pamäti, že ste stále v procese plánovania.

Od plánovania až po obsah je to veľa práce. Zviažte to všetko dohromady, skúste použiť list ako je tu (stiahnite si prípadovú štúdiu). Je to koncept, ktorý môžete použiť na spojenie všetkých komponentov plánovania - účel, formát a téma.
Vyplňte ho tak, že časť obsahu bude vytvorená pre konkrétnu osobu, tému (alebo kľúčové slovo), fáza cesty kupujúceho, formát a obsah štruktúry kupujúceho a začnite vytvárať pracovný názov pre časti obsahu. Urobte si čas, aby ste zodpovedal na každú otázku, keď ste vytvárali časti obsahu. Ak nemáte odpoveď na tieto otázky obsah nemusí byť pozoruhodný. Pamätajte si, že chcete vytvoriť obsah, ktorý pomôže vašej kupujúceho persóne. Zakaždým, keď chcete vyrobiť kus obsahu, začnite tým, že sa spýtate sami seba: Kto by potreboval túto pomoc? V prípade, že odpoveď je niekto iný ako vaša persóna vráťte sa späť a naozaj premyslite, prečo ste vytváral obsah na túto tému týmto spôsobom.
Tu je príklad toho ako digitálna agentúra Virtue mohla vyplniť formulár pre rôzny obsah, ktorý vytvárala (stiahnite si prípadovú štúdiu). Poďme si predstaviť, ich kupujúcu persónu, čo sa zaujíma o prepracovanie webových stránok volajme ju „Beth“. To bude témou pre túto časť obsahu. V tejto chvíli preskočíme kupujúceho cestu. Ako pomôžeme „Beth“? No, „Beth“ potrebuje pomôcť s vedomím toho, ako redizajn webovej stránky vyzerá, ako to bude s jeho prínosom a aký typ záväzku redizajn prinesie. Pretože Virtue môže odpovedať na tieto otázky a vie, že to pomôže kupujúcej persóne je na ceste k budovaniu pozoruhodného obsahu.

V tomto prípade bol obsah eBook štruktúrovaný: „Ako na to - 9 krokov k prepracovaniu vašich webových stránok.“ Ale čo cesta kupujúceho? Správne! Bola to fáza úvah, pretože to bolo zamerané na riešenie, nie na problém zlepšenia miery konverzie.

Teraz, keď máte predstavu o tom, čo budete vytvárať, ďalším krokom je skutočne vyrábať tento obsah, transformovať tieto predstavy do reality. Váš obsah nemusí byť zdĺhavý alebo komplikovaný, stačí nastaviť plán a sledovať ho. To všetko bude transformácia vašej myšlienky a vašich plánov do aktív v reálnom obsahu, tak aby ste pritiahli, konvertovali, uzatvorili a potešili. Ale nezabudnite, vy sa nesnažíte vytvárať obsah, snažíte sa vytvárať pozoruhodný obsah.

Tu je niekoľko osvedčených postupov (stiahnite si prípadovú štúdiu), ktoré treba mať na pamäti pri vytváraní obsahu. A väčšina z nich sú dobré správy! Vždy sa zameriavajte na mapovanie obsahu vašich persón a kde sú na ceste kupujúceho. Táto časť je pokrytá v procese plánovania, ale uistite sa, že vytvárate časti obsahu pre myseľ kupujúcej persóny a v kupujúceho ceste. Čím konkrétnejší váš obsah bude tým lepšie. Áno, široký obsah môže zasiahnuť širšiu sieť, ale konkrétny obsah priláka kvalifikovaných návštevníkov a privádza tie, ktoré sa s väčšou pravdepodobnosťou stanú zákazníkmi.
Po druhé, menej je viac: vaše persóny sú pravdepodobne rovnako zaneprázdnené ako vy, tak pozor aby bolo pre nich ľahké konzumovať obsah. To je skvelá správa! Nevytvárajte 50 strán za 2 hodiny.

Vytváranie obsahu pomocou účelu
Pamätajte si, že tento obsah je pre kupujúce persóny. Viac sa zameriavajte na pokrytie témy v plnej výške, ako vytváranie dlhého obsahu. Kupujúce persóny poďakujú.
Pozor aby vzdelávanie nebolo propagačné. Pamätajte si, že až vo fáze rozhodovania cesty kupujúceho bude potrebné spomenúť váš produkt. Vaše webové stránky sú kusy obsahu, ktoré sú skvelé pre fázu rozhodovania. Ponuka obsahu a blogov by mala byť zameraná na vzdelávanie v úvodnej časti kupujúceho cesty.

A konečne, najprv sa zamerajte sa na informačnú časť obsahu, strach o dizajn je sekundárny. Uprednostňujte písanie kvalitného obsahu nad tým aby tento obsah vyzeral pekne. Áno obsah infografiky sa spolieha na dizajn, ale ak by nebolo obsahu infografika by neexistovala.
A tu to máte!

Vytvorenie obsahu osvedčenými postupmi.
Vždy sa sústredte na svoje persóny a cesty kupujúceho, aby obsah bol krátky, aby bol vzdelávací, starosti o dizajn sú posledné.
V tomto momente ste sa potľapkali po chrbáte. Nielenže ste si naplánovali svoj obsah, vy ste ho tiež vytvorili. Pozor nie tak rýchlo, tento krok je pre proces tvorby obsahu nesmierne dôležitý a v skutočnosti často prehliadaný.

Tretím krokom v procese je distribúcia obsahu.
Váš obsah je len tak dobrý ako vaše šírenie obsahu. Šírenie robí obsah relevantným. Nemôžete len vytvárať obsah je tiež nutné aby bolo isté, že sa dostane von do sveta.
Je tu obrovská mylná predstava o vytváraní obsahu. Väčšina si myslí, že po vytvorení obsahu (či už je to blog správa, alebo ponuka), ktorý ste práve zavesili na tlačidlo publikovať začnú všetky návštevy a leads okamžite prichádzať. Ak budete mať šťastie mohli by. Ale nemôžete len predpokladať, že ľudia nájdu váš obsah, budete ho musieť podporovať, alebo jeho distribúciu.

Pri šírení obsahu myslite takto ...
Trávte toľko času propagáciou obsahu, ako ste to robili pri jeho tvorení.
Pracovali ste naozaj tvrdo a strávil veľa času tým, že ste budoval pozoruhodný kus obsahu. Uistite sa, že ste mu venoval toľko lásky a podpory distribúcie, koľko si zaslúži.
Možno zistíte, že aj cez všetok tento obsah je oveľa ťažšie zachytiť pozornosť vašich zákazníkov. Pamätajte si, že je to viac otázka boja o pozornosť ako o priestor. Ľudia majú obmedzené rozpätie pozornosti, takže je potrebné, aby ste pozoruhodný obsah rozvíjal. To obsah musí byť zdieľaný so svetom spôsobom, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše obchodné ciele.

Ako máme urobiť distribúciu obsahu efektívnejšie?
Je tu istý spôsob, ako môžete previesť váš obsah prostredníctvom distribúcie. Správna distribučná technika dostane správny obsah do popredia, správnej osobe v správny čas.
Váš obsah môže byť mocným nástrojom k prilákaniu návštevníkov, konverzii leads a tak ďalej. Ale musíte ho distribuovať pomocou skutočne dosiahnutého výkonu.
Použite vaše webové stránky a obchodné blogy nielen pre obsah, ale tiež pre rôzne ponuky, ktoré ste vytvorili. Vstupné stránky budú pre váš obsah pôsobiť ako otvorená brána.
Sociálne médiá sú fantastický nástroj pre použitie pri presadzovaní obsahu. Existuje mnoho rôznych spoločenských kanálov, ktoré môžete použiť, takže majte kupujúcu persónu na mysli a premýšľajte o tom, kde by mohla tráviť svoj čas. Použite nástroje na plánovanie sociálnych médií, ktoré vám pomôžu ušetriť čas.

Výzvu k akcii možno umiestniť na vašich webových stránkach, aby nalákala návštevníkov vášho webu na stiahnutie, alebo žiadosť o ponuku.
A používajte e-mail, aby vaši zákazníci vedeli o zaujímavých častiach obsahu, ktoré ste vytvorili.
Všetky tieto metódy fungujú, stačí ich len neustále podporovať. Ak je eBook stále aktuálna i po 6. mesiacoch potom, čo ste ju vytvorili, podporte ju znova!
Myslite na šírenie obsahu spôsobom, ako maximalizovať jeho životnosť. Nerobte chybu, že venujete oveľa menej času distribúcii obsahu, ako pri jeho vytváraní.

Ďalším krokom v procese je analýza obsahu.
Rovnako ako každý iný aspekt účinnej inbound stratégie je potrebné analyzovať účinnosť obsahu s cieľom získať čo najviac. Vytvárate obsah s pravou témou? Je robený v správnych formátoch? Je distribuovaný dobrým spôsobom?
Poznať odpovede na tieto otázky vám pomôže byť efektívnejší. Pred optimalizáciou a opakovaním, sa uistite, že to, čo robíte funguje. Prečo to funguje? Prečo nie? Použite poznatky k tvorbe lepšieho obsahu v čas.

• Aké metriky sú potrebné pri analýze obsahu?
• Počet návštev – koľko zobrazení váš obsah má?
• Generovanie leads – koľko leads váš obsah vytvoril. Páčil sa vám dosiahnutý váš cieľ?
• Sociálny dôkaz – schopnosť zdieľania v sociálnych sieťach? Aký je počet like / share? •    Prichádzajúce odkazy – existujú nejaké vonkajšie webové stránky odkazujúce na vaše stránky? Tie  
by mohli pomôcť budovať autoritu vašich webových stránok.
• Obsah predstavenie autora – niektoré údaje o autorovi fungujú lepšie ako iné?
• Má vytvorenie väčšieho obsahu budúcnosť? Alebo sú tam niektoré tipy, ktoré stoja za zdieľanie s
vašimi ďalšími tvorcami obsahu?
• Vystupujúca téma obsahu - preferujú vaše kupujúce persóny určitú tému, ktorú pokrývate?
Pokračujteť v písaní o danom obsahu!
• Vystupujúci formát – je tam určitý formát, ktorý má lepší výkon ako iný? To vám môže dať pohľad
na vašu persónu. Ak tomu tak nie je zdá sa, že to nie je ten správny obsah pre vaše persóny a vy by ste mali vyskúšať publikovať niečo iné.
V neposlednom rade, nezabudnite opakovať! Opakujte, čo funguje dobre a prestante robiť veci, ktoré jednoducho nie su kliknuté. Jednou z dôležitých vecí na zapamätanie z inbound marketingu je, že je to všetko o testovaní vecí za jazdy a vy vidíte, čo pre vás dobre funguje. Každé odvetvie je iné! Vezmite si, čo ste sa naučil z každej časti tvorby a šírenia obsahu na pomoc k efektívnejšiemu výkonu. Pokračujte v opakovaní tohto procesu a zisťujte viac o obsahu ktorý považujú vaše kupujúce persóny za pozoruhodný.
Pamätajte si, že plánované budovanie obsahu nejakú dobu trvá, ale sa oplatí, pretože benefity získavate v priebežne.

Ako vyzerá pozoruhodný obsah?
Poďme sa pozrieť na reálny príklad zo života spoločnosti, ktorá vytvorila plán obsahu na zlepšenie povedomia o značke (stiahnite si prípadovú štúdiu).
Národná iniciatíva Otcovstvo (alebo NFI) je nezisková organizácia, ktorá si kladie za cieľ zlepšiť blahobyt detí prostredníctvom podpory zodpovedného otcovstva. Ich poslanie je trojaké; vzdelávať spoločnosť na dôležitú tému: úloha, ktorú hrajú oteckovia. Vybaviť organizáciám zdroje a vzdelávanie, aby im pomohli slúžiť otcovi a zapojiť ho do partnerstva vo všetkých odvetviach podpory zodpovedného otcovstva.

Ako najväčší poskytovateľ zdrojov a programov o otcovstve, marketingový a vývojový tím v NIL chcel nájsť škálovateľné riešenie, ktoré by im umožnilo efektívne dosiahnuť ich jedinečné cieľové publikum z armády, väzníc a komunitných organizácií.
Poďme sa pozrieť na pár kúskov obsahu, ktorý NFI vytvorila pre svoje kupujúce persóny. Potom otestujeme vaše vedomosti o tom, kde patrí táto časť obsahu v kupujúceho ceste.
Tu je eBook, kde vytvorili sprievodcu „Prepojenie s vaším dieťaťom“ (stiahnite si prípadovú štúdiu). EBook je navrhnutý tak, aby sa kupujúca persóna spojila so svojím dieťaťom, takže sa môžu stať bližšími a prepojenejšími.

Ale kde by sa táto ponuka obsahu začlenila do cesty kupujúceho? Bola by to?
Fáza povedomia
Fáza uvedomenia
Fáza rozhodnutia
Nie je to fáza rozhodnutia. Môžete povedať preto, že to nie je iniciatíva podpory národného otcovstva. Áno, ponuka je vo vytvorenom obsahu ale nie je to špecifická podpora ich služby.
Teraz sme v chúlostivej časti medzi uvedomením a rozhodnutím. Spomeňte si na cesty kupujúceho, povedomie sa zameriava na problém a rozhodnutie je viac zamerané na riešenie.
Čo si myslíte - na akej báze je "prepojenie s dieťaťom" problém, alebo riešenie?
Ak uvažujete o povedomí, máte pravdu. Toto je skvelá ponuka obsahu pre fázu zvyšovania povedomia. Spojenie s vaším dieťaťom je s najväčšou pravdepodobnosťou výzvou, ktorej NFI kupujúca persóna čelí, takže je to fantastický vzdelávací obsah.

Ak ste zvedaví na distribúciu, NIL používa sociálne médiá, webové stránky, svoj blog a e-mailom neustále propagovanú túto ponuku.
Používajú tieto typy distribúcie, pre celý ich rôzny obsah, tak sa poďme pozrieť na iný, ktorý vytvorili.
Toto je iný formát pre ich obsah (stiahnite si prípadovú štúdiu). Je dôležité mať rôzne formáty obsahu, ktorý poskytujete, takto si môžete vyskúšať akým formátom obsahu vaše kupujúce persóny dávajú prednosť. V NFI prípade sú to ich DoctorDad® semináre kde len poskytujú vzorky. Ukážkový súbor obsahuje Workshop návod a príručku vzoriek pre štyri rôzne semináre.

Organizácie môžu použiť obsah z ich vlastnej praxe a budovať vlastné rodičovské programy. Ale kde by sa táto ponuka obsahu začlenila do kupujúceho cesty? Bola by to?
Fáza povedomia
Fáza uvedomenia
Fáza rozhodnutia
Toto je zradné. Nie je to etapa povedomia, pretože to nie je zamerané na problém. Ale je to fáza uvedomenia alebo fáza rozhodnutia? V tomto prípade je to fáza rozhodovania, pretože DoctorDad semináre sú produkty, ktorý poskytuje NFI.
Pamätajte si, že rozdiel s inbound marketingovým rozpočtom je, že úspešnosť vidíte v návratnosti. Použite obsah ako svoju menu a vytvoriť obsah, ktorý vaši zákazníci hľadajú.

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 

Pripravujeme:
Základy blogovania (december 2015)
Zosilňovanie obsahu so socálnymi médiami (január 2016)
Anatómia Landing Pages (február 2016)
Správa ďaľších krokov s Thank You Pages (marec 2016)
Posielanie správneho e-mailu správnej osobe (apríl 2016)
Sila Smarketingu (máj 2016)
Narábanie s procesom predaja v Inbound Marketingu (jún 2016)
Piliere potešenia (júl 2016)

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.