Loading...

Online Marketing: Kedy zadávať agentúre, kedy ho robiť in-house?

22 feb 17 Written by  Rastislav Pepel
Online Marketing: Kedy zadávať agentúre, kedy ho robiť in-house?

Ste zodpovední za online marketing pre vašu firmu. Nie ste si istí, či by ste mali najať SEO firmu, naučiť sa robiť prácu sami, alebo dať dohromady in-house tím?

 Na tomto rozhodnutí možno závisí vaša kariéra. Čo urobíte?

Neexistuje jediná správna odpoveď. Niekedy má zmysel mať tím in-house, niekedy má zmysel zadávať, a niekedy dáva zmysel urobiť prácu sám. Niekedy má zmysel používať nejakú kombináciu dvoch alebo viacerých možností. Ale skôr, než sa do toho ponoríme poďme sa uistiť, že sme na rovnakej strane pri výklade niektorých pojmov. Keď hovorím o on-line marketingu myslím optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), pay-per-click alebo správu PPC, web design, on-line PR, obsahový marketing, brand žurnalistiku, e-mail marketing, mobilný marketing, alebo niektorú z ďalších buzzwords udalostí.

Webové stránky SEO a analytické ikony.
Tradičnú reklamnú agentúru založenú v roku 1995 som zmenil na online marketingovú firmu v roku 2005 a pracoval som so stovkou klientov. Videl som firmy outsourcovať on-line marketing, robiť in-house, prepínať tam a späť, alebo pre všeobecné úlohy najímať in-house talenty, zatiaľ čo outsourcing sa súdreďoval na špecializáciu. Kiež by som mohol povedať, že na základe mojich skúseností by ste vždy mali zadávať, avšak často sa objaví aj situácia B, preto nemôžem. Každá situácia je jedinečná a správne rozhodnutie nezávisí len na skutočnostiach dnes alebo zajtra, ale od podmienok vo firme za jeden rok, za dva roky a tri roky od tejto chvíle. Nie je to len o vašom odbore, vašej polohe, vašom financovaní, alebo vašom obchodnom modely - je to o všetkom, vrátane ďalších vecí. Aj keď vám nemôžem dať rýchlu odpoveď, ktorá bude riešiť výzvu s ktorou ste sa stretli, čo môžem urobiť, je pomôcť vám uistiť sa, že uvažujete s ohľadom na niektoré z najdôležitejších kritérií. Ako som spomínal v úvode stojíte pred rozhodnutím, či outsourcovať svoj online marketing, alebo ho robiť in-house.

Rozpočet a náklady
Koľko to stojí, online marketing in-house vs. outsourcing a to nielen z hľadiska hotovosti, ale aj času a bolestí hlavy?

Poďme sa baviť o peniazoch a outsourcingu. Ak je váš online marketing rozpočet nižší ako 200 EUR za mesiac potom nemáte rozpočet potrebný k outsourcingu. I keď existujú extrémne vzácne výnimky. Každý kto sa vám snaží predať SEO alebo akékoľvek iné formy online marketingových služieb za niekoľko stoviek eur mesačne a sľubuje vám všetky druhy foriem (viete za aký prísľub platíte?) buď dodávateľ vezme vaše peniaze a pre vás nie je urobené prakticky nič, alebo prídete o peniaze počas plnenia objednávky. Mnoho z on-line marketingových firiem pôsobiacich v tejto cenovej úrovni sú podvodové operácie. Ich obchodný model sa skladá z veľmi dobrých obchodníkov, ktorí vás zmluvne zaviažu a vy nemôžete na určitý čas vycúvať. Plánovane rozvíjajú vzťahy so zákazníkmi na dobu niekoľkých mesiacov.

Outsourcing efektívnej on-line marketingovej kampane, vás bude stáť minimálne 2500 EUR mesačne, a vaši konkurenti môžu mať výdavky niekoľkokrát vyššie, že. Tam, kde existujú výnimky sú špecializované odvetvia, kde sú nízke úrovne hospodárskej súťaže, alebo odvetvia, ktoré sú vysoko lokalizované ako GEO cielenie stomatologických ordinácií, alebo skladov.

Náklady na prenájom in-house SEO profesionála sú minimálne 25.000 EUR na rok, bez výhod a režijných nákladov. To platí pre entry-level SEO profesionála s niekoľkými mesiacmi skúseností. Skúsený profesionál SEO s dvoma až troma rokmi skúseností vám pobeží za približne 36.000 EUR v najdostupnejších lokalitách. Tam kde sú ich životné náklady vyššie môžete očakávať, že zaplatíte ešte viac. Špičkový SEO expert s významnými skúsenosťami, vás bude stáť minimálne 60.000 EUR ročne. Prieskumy na platy v SEO vás môžu viesť k viere, že si môžete prenajať veľkého SEO odborníka za 30.000 EUR na rok, ale nemôžete. Niekto, kto robí SEO za 20.000 EUR ročne na Slovensku, je buď neschopný, alebo sa dynamicky zlepšuje. V prvom prípade potom nebudete mať výsledky, ktoré chcete. V druhom prípade, nebude dlho trvať, než budete musieť zdvojnásobiť jeho plat, aby ste ho udržal. Ďalšie podrobnosti o tom, čo môžete očakávať, keď zaplatíte SEO profesionála sú tu:

Je tiež dôležité si uvedomiť, že prenájom jediného zamestnanca pravdepodobne nebude stačiť. Úspešný online marketingový program zvyčajne vyžaduje tím 2-3 jednotlivcov a tým aj náklady na nábor tím kvalitných in-house pracovníkov môže ľahko poskočiť zo 108.000 EUR ročne na spodnej hranici, na viac ako 200.000 EUR ročne za viac ako jedného odborníka v tíme. Teda keď budete platiť agentúru okolo 12.000 EUR mesačne, nedáva zmysel ani uvažovať o vybudovaní vlastného in-house tímu, hoci určite existujú výnimky.

Mimo hotovosti na zamestnanca to však znamená oveľa viac než len platiť plat. "Žiadny človek nie je ostrov", čo v obchodnom žargóne znamená, že okrem platu zamestnanca vám pribúda papierovanie, školenia, dane, zdravotné a sociálne odvody, dni dovolenky, nemocenské, zmeny nálady a iné zamestanecké práva. Ak máte všetky tieto procesy vo vašej firme vypracované, potom to nie je žiadny veľký problém. V prípade, že máte bolesť hlavy pri riadení len jedného zamestnanca, ktorí vás bude odvádzať od plnenia dôležitejších úloh, potom berte do úvahy outsorcing online marketingových služieb, alebo ich kombináciu: agentúra / in-house tím / in-house obchodné oddelenie, alebo vertikálne riešenie: agentúra, ktorá je na dobu určitú in-house / in-house obchodné oddelenie.

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.