Loading...

SEO faktory pre poradie vo vyhľadávaní v roku 2017

29 mar 17 Written by  Rastislav Pepel
SEO faktory pre poradie vo vyhľadávaní v roku 2017

Používate rovnaké SEO taktiky a stratégie, ako vlani alebo rok predtým? Ak áno, možno je čas prehodnotiť Vašu stratégiu.

 V priebehu minulého roka sme videli pomerne významné posuny, pokiaľ ide o faktory pre poradie vo vyhľadávaní a úspech v SEO nenastane bez schopnosti rýchlo sa prispôsobiť zmenám.

Tento návod vám poskytne všetko, čo potrebujete vedieť o základoch SEO z roku 2016.

O čom sa porozprávame?

  • Výskum kľúčových slov: Je ešte potrebný pre rok 2016?
  • On-page SEO: Ako môžeme zahrnúť kľúčové slová do svojho obsahu?
  • SEO naprieč webom: Aké konštrukčné prvky sú potrebné na dosiahnutie základnej viditeľnosti vo vyhľadávaní?
  • Mobilné SEO: Ktoré prvky sú nevyhnutné pre postavenie v mobilnom vyhľadávaní?
  • Link building: Ako ovplyvniť smerovanie SEO spojení a ako ich získať?
  • Obsahový marketing: Ako sa pretína obsahový marketing a SEO?

Výskum kľúčových slov.

V mojom SEO sprievodcovi z roku 2014 som povedal: „Aj keď sa počas posledného roka mnohé zmenilo, pokiaľ ide o SEO princípy, výskum kľúčových slov zostal relatívne stabilný.“ Do istej miery to platí aj dnes.

Základy pre výskum kľúčových slov sa nezmenili. Stále chceme nájsť slová a frázy s pomocou ktorých zákazníci, hľadajú naše služby a produkty. Existuje celý rad spôsobov, ako to môžeme efektívne dosiahnuť:

  • Pomocou výskumných nástrojov pre kľúčové slová ako je Google’s Keyword Planner, Ubersuggest, SEMrush a Searchmetrics’ Keyword Analysis tool môžeme nájsť populárne kľúčové slová a frázy, ktoré nie sú hyper-konkurenčné.
  • Výskumom vašich web analytík zistíte, ktoré kľúčové slová sú už generované z prevádzky a ktoré z predaja. Tieto dáta môžete použiť k hľadaniu nových, súvisiacich kľúčových slov, alebo na základe týchto podmienok stavať ďalší obsah.
  • Pri pohľade na špičkové stránky vašej konkurencie zistite na ktoré kľúčové slová sú zacielené.
  • Zamerajte sa na dlho-chvosté kľúčové slová (long-tail keywords), pretože vyhľadávací prirodzený jazyk sa stáva čoraz populárnejší a všadeprítomný.

Aj keď tieto stratégie môžu byť pri hľadaní relevantných kľúčových slov veľmi účinné, určite ste si všimli posun od vzťahu jedna ku jednej, medzi použitím týchto kľúčových slov a dosahovaním vysokého hodnotenia.

Google sa stáva zložitejším, a namiesto toho aby sa pozeral na vyhľadávacie dopyty výhradne z hľadiska kľúčových slov, tieto otázky analyzuje z hľadiska používateľského zámeru. Takže, čo to znamená, pokiaľ ide o výskum kľúčových slov?

Pri vykonávaní výskumu kľúčových slov sa Google zameriava na zistenie relevantnej témy a motívu okolo štruktúr vašeho obsahu. Namiesto toho, aby sa prostredníctvom procesu zameral na výber jednoho alebo dvoch slov, či fráz využíva Google svoje poznatky o Vašom obsahu s cieľom dozvedieť sa viac o tom ako zodpovedá potrebám a záujmom publika.

Zlepšovanie dlho-chvostých kľúčových slov (long-tail keywords) pre SEO

  • Ako identifikovať pre vaše SEO kampane dlho-chvosté kľúčové slová?
  • 5 Nástrojov pre nájdenie vysoko hodnotných dlho-chvostých kľúčových slov.
  • Prečo je vaša „Keyword“ stratégia bez akceptovania užívateľského zámeru neúplná?

Správa Searchmetrics nám poskytuje dôležité informácie o tom, ako by sme mali štruktúrovať náš obsah, aby bol hodnotný. Nižšie sú uvedené niektoré kľúčové závery zo správy, spolu s tým, ako ich môžete začleniť do Vašeho vlastného obsahu.

Počet slov: Nejakú dobu vieme, že Google preferuje dlhší a komplexnejší obsah. Podľa správy, bol priemerný počet slov pre špičkový obsah v rozmedzí 1140-1285 slov. To je slušný nárast z 902 slov v roku 2014. Pri vytváraní obsahu sa treba skôr zamerať na poskytovanie komplexného pokrytia vašej témy, než písať krátky a povrchný obsah.

Dôkazy a príslušné termíny: Jedná sa o výrazy, ktoré podporujú a dokazuú vzťah k hlavnej téme Vašeho obsahu. Pomocou nich naznačuje Google pre Vašeho čitateľa, že komplexne pokrývate tému. Dôkazové termíny sú slová a frázy, ktoré musia byť nevyhnutne použité pre určitú tému; Napríklad slovo „hľadať“ sa takmer vždy používa pri písaní o SEO. Na druhej strane relevantné termíny sú slová, ktoré sú často používané spoločne s primárnym kľúčovým slovom s cieľom poskytnúť komplexné pokrytie témy. Ak hovoríme o SEO, relevantné slová by mohli byť: Google, Panda, alebo rebríčky. Pred rokmi, SEO experti používali termín „LSI Keywords“ (latentné sémantické indexovanie) odkazujúc na tieto typy kľúčových slov, ale už pár rokov som nevidel, že by bol tento termín bežne používaný.

Kľúčové slová v obsahu: Kľúčové slová by mali byť ešte začlenené do Vašeho obsahu; a to najmä v názve, hlavičke (header) a „pod-hlavičke“ (subheader), úvodnej hlavičke a odseku na záver. Celkovo možno povedať, že podľa správy Searchmetrics v špičkových stránkach došlo k zvýšeniu celkového počtu kľúčových slov používaných v tele textu; To však neplatí pre zvyšovanie hodnoty stránok.

Interné prepojenia: Počet vnútorných väzieb na vysoké hodnotenie (high-ranking) stránok sa zvýšil od roku 2014. Podľa autorov správy počet odkazov, ktoré sú zahrnuté vo Vašom obsahu, nie je až tak dôležité optimalizovať celkovú štruktúru odkazov. To, čo sa počíta, nie je celkový počet vnútorných väzieb, ale skôr optimalizácia informácií a vnútornej štruktúry web stránky tak, aby bol užívateľ (a tiež vyhľadávače) optimálne vedený obsahom poskytovateľa s cieľom zabezpečiť spokonosť návštevníka.

Použitie hlavičky a meta tagy: 99% z top 10 stránok mali meta popis a 80% používalo H1 tag. Kým meta-description nemusí nutne pomôcť získať Vašemu obsahu vyššiu hodnotu, pôsobí vo výsledkoch vyhľadávača (SERPs) ako akási, reklama. Ako je to len možné, snažte sa aby boli vaše H1 tagy a popisy jedinečné a presne opisovali hlavnú tému stránky.

SEO v celej šírke (externé spätné odkazy): Zaistenie správnej optimalizácie každej časti obsahu je kľúčom; Avšak, bez správnych externých spätných odkazov Váš on-page SEO nebude dobre pracovať. Táto časť je dôležitá pre celý web a bude Vás radiť na popredné výsledky organického vyhľadávania. Pozor však na pluginy, ktoré generujú spätné odkazy automaticky. Nepoužívajte ich, pretože sú hodnotené ako spam a Google Penguin je neúprosný!

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.