Loading...

Ako používať službu Google AdWords.

04 dec 17 Written by  Rastislav Pepel
Ako používať službu Google AdWords.

Tento postup je navrhnutý tak, aby vám poskytol základný úvod do plateného vyhľadávania a zistili ste, ako používať platenú vyhľadávaciu službu s cieľom zvýšiť počet potenciálnych zákazníkov a zákazníkov pre vašu firmu.

Vysvetlíme si, čo je platené vyhľadávanie a ako sa líši od organického vyhľadávania. Potom budeme hovoriť o rôznych spôsoboch, ako môžete použiť platené vyhľadávanie a ako funguje platené vyhľadávanie. Porozpávame sa o stratégii kampane a nakoniec zmeráme účinnosť kampane pomocou metrík.
Zameriavame sa najmä na službu Google a platený vyhľadávací program Google AdWords. Ak dôkladne pochopíte Google AdWords, lepšie pochopíte ako fungujú ostatné vyhľadávače.

Platené vs. organické vyhľadávanie.
Marketing pre vyhľadávače (SEM) je termín používaný na opis rôznych prostriedkov marketingu webových stránok prostredníctvom vyhľadávacích motorov a zahŕňa tak organickú optimalizáciu pre vyhľadávače, ako aj platenú stratégiu vyhľadávania. Organické vyhľadávanie je založené na neplatených, prirodzených rebríčkoch určených algoritmami vyhľadávačov a môže byť optimalizované rôznymi SEO praktikami. Naproti tomu platené vyhľadávanie vám umožňuje zaplatiť poplatok, aby sa vaše webové stránky zobrazili vo vyhľadávači (SERP), keď niekto zadá do vyhľadávača konkrétne kľúčové slová alebo frázy.

SERP bude zobrazovať reklamy, ktoré vytvoríte na priame zobrazovanie vašich stránok a poplatok, ktorý zaplatíte, zvyčajne vychádza z počtu kliknutí alebo zobrazenia týchto reklám. Inými slovami, môžete zaplatiť za hodnotu v sponzorovanom poradí.

Organické a platené záznamy sa objavujú vo vyhľadávači a zobrazujú sa na rôznych miestach stránok.

Tu vidíte diagram stránky s výsledkami vyhľadávača, ktorý zvýrazňuje pozíciu platených odkazov v porovnaní s výsledkami organického vyhľadávania. Podľa údajov služby HubSpot väčšina používateľov preferuje organické výsledky - v skutočnosti viac ako 70% ľudí klikne na výsledky organického vyhľadávania, zatiaľ čo iba 30% pravdepodobne klikne na platené odkazy.

Takže to znamená, že by ste sa nemali obťažovať plateným vyhľadávaním? Nie, nie! Platené vyhľadávanie je skvelá voľba, ak nie ste dobrý vo vyhľadávačoch s organickým vyhľadávaním. Je to mimoriadne silný nástroj a hodnotný prostriedok na zvýšenie prítomnosti vašej spoločnosti na internete. Takže poďme zistiť ako môžete plateným vyhľadávaním pomôcť obchodu.

Ako pouzivat Google Adwords

Ako používať platené vyhľadávanie.
Teraz, keď ste v základe pochopili to, čo je platené vyhľadávanie, povedzme si ako by ste ho mali používať.

Všimnite si dôraz na to, ako by ste ho mali používať, a nie ako ho môžete používať. Dôvodom tohto dôležitého rozdielu je, že príliš často spoločnosti - najmä malé podniky - si myslia, že ak platia len preto, aby sa nachádzali vo vyhľadávači, nemusia investovať čas a prostriedky do optimalizácie pre vyhľadávače pre zisk vyššej organickej hodnoty.

Je dôležité, aby bolo jasné, že platené vyhľadávanie nie je náhradou za nič, ale mali by ste si zvyknúť, že dopĺňa ostatné online marketingové stratégie. Platená reklama online trvá veľa času a úsilia, veľa zdrojov a veľa riadenia a je to niečo, kde potrebujete skutočne investovať.

Poďme sa pozrieť na niektoré z užitočných vecí, ktoré môžete urobiť s plateným vyhľadávaním.

Testovanie vstupnej stránky (Landing Page).
Jeden skvelý spôsob, ako používať platené vyhľadávanie pre testovanie a optimalizáciu vstupných stránok. Takže napríklad tu je stránka s výsledkami vyhľadávacieho nástroja pre kategóriu "krmivo pre mačky pre staršie mačky" a pre tento konkrétny vyhľadávací dopyt sa zobrazujú niektoré platené výsledky:

ako používať platene reklamy AdWords Google

Môžete vziať túto jednu reklamu a vlastne ju nastaviť tak, aby prešla na dve rôzne cieľové adresy URL a teda na dve rôzne vstupné stránky. Takže pre reklamu na krmivo pre mačky môžete mať jednu reklamu na stránku s jednou ponukou (sprievodca techník kŕmenia vašej staršej mačky) a druhú stránku na inú ponuku (aktuálna stránka produktu pre mačky). Mohli by ste mať aj reklamu na dve rôzne vstupné stránky, ktoré sa týkajú rovnakej ponuky. Napríklad ak chcete otestovať funkciu formulárov, mohli by ste mať dve verzie tej istej vstupnej stránky, z ktorých každá má iné rozloženie formulára a odoslať reklamu každému z nich.

Toto sa nazýva testovanie A / B, veľmi dôležitá a odporúčaná prax pre optimalizáciu vašich vstupných stránok. Platené vyhľadávanie je skvelý spôsob, ako vykonať testovanie vstupnej stránky A / B, pretože vám umožňuje smerovať návštevnosť podľa vlastného výberu stránok, rozdeliť túto návštevnosť na rôzne stránky a nakoniec nájsť stránky, ktoré konvertujú na najvyššiu možnú mieru.

Hľadanie nových kľúčových slov.
Okrem testovania vstupných stránok môžete použiť aj platené vyhľadávanie na vyhľadanie nových kľúčových slov v kampani. Google služba AdWords generuje prehľad hľadaných výrazov, ktorý zobrazuje všetky kľúčové slová pre ktoré bola vaša reklama zobrazená.

Inými slovami, ak ponúkate tovar na kľúčové slovo "červené topánky", spoločnosť Google môže zobrazovať vašu reklamu aj keď niekto hľadá "červené topánky na tenis". I keď ste neponúkli presné kľúčové slovo "červená tenisová obuv" bude zahrnutá do tohto prehľadu, pretože to je to, čo používateľ hľadal.

Správa obsahuje aj informácie o výkonnosti každého z kľúčových slov, takže môžete určiť, či je vhodné kľúčové slovo pridať do kampane.

Nižšie je ukážka prehľadov vyhľadávaných výrazov. Na ľavej strane je zoznam kľúčových slov (tie, ktoré sú označné zelenou).

Pole "Added" je to, ktoré sa nachádza na tomto platenom účte vyhľadávania.

ako používať AdWords Google search

Kľúčové slová, ktoré nepatria k "Added" nie sú v súčasnosti zahrnuté do účtu. Opäť je to zoznam kľúčových slov, ktoré ľudia skutočne píšu do vyhľadávania Google, takže sú to veľmi cenné informácie. Zoberme napríklad kľúčové slovo "návod na optimalizáciu pre vyhľadávače" zo zoznamu vyššie. To je vynikajúce kľúčové slovo pre našu kampaň a ešte zaň neplatíme. Nielen to, ale o tomto kľúčovom slove by som nevedel, keby som negeneroval túto správu! A na vrchol toho všetkého, som schopný vidieť, že keď niekto hľadá toto kľúčové slovo a kliknutím na moju reklamu, konvertuje na jednu z mojich ponúk vo výške 21%.

Táto vysoká miera konverzie mi hovorí nielen o tom, že by som mal kupovať toto kľúčové slovo, ale tiež že by som mal zvážiť použitie tohto kľúčového slova pre SEO organickú optimalizáciu.

Možno by som mal vytvoriť vstupnú stránku zameranú na toto kľúčové slovo alebo ponuku vytvorenú na základe tohto kľúčového slova. Informácie by ste mali použiť pre toto vyhľadávanie.
Preskúmajte prehľady výrazov v plánovači kľúčových slov služby Google AdWords, aby ste našli nové kľúčové slová, ktoré vám pomôžu ďalej optimalizovať všetky vaše kampane SEM.

Viac informácií o výskume kľúčových slov nájdete v tomto blogovom príspevku HubSpot.

Ako sa dostať do hry?
Ďalším skvelým spôsobom, ako používať platené vyhľadávanie je, ako hovoríme, "dostať sa do hry" a zaradiť sa vyššie ako konkurencia. Poďme sa pozrieť na PetCenter.sk, ktorá drží číslo jedna v organických výsledkoch vyhľadávania pre frázu "mačka krmivo staršia". To je skvelé, ale samozrejme ich vysoká hodnota pre tieto kľúčové slová neznamená, že by ste sa nemali obťažovať spustením platených reklám vo vyhľadávacej sieti.

Ak urobíte trochu výskum, zistíte, že "krmivo pre domáce zvieratá" je tiež veľkým kľúčovým slovom pre tento priestor a PetCenter.sk je ďaleko mimo hlavný zoznam. Navyše nevykonávajú kampaň s plateným vyhľadávaním so službou Google AdWords. Ale
ich súťažiaci www.mall.sk má platenú vyhľadávaciu kampaň, a preto sa ich reklama zobrazí na stránke s výsledkami, zatiaľ čo PetCenter.sk nie. Takže toto je vzorová inštancia, pri ktorej spúšťanie platených kampaní vyhľadávania má veľký zmysel.

PPC platene reklamy AdWords Google

Platené vyhľadávanie nemôže stáť osamotene.
Keď premýšľate o tom, ako by ste mali používať platené vyhľadávanie, jedným z najlepších spôsobov ako o tom premýšľať je použiť to, ako dopĺňa vaše online marketingové úsilie. Platené vyhľadávanie môžete použiť na maximalizáciu pokrytia pri vyhľadávaní
stránok s výsledkami motora (SERP).

Napríklad tu máme hľadaný výraz "automatizovany marketing". Uvidíte, že existuje zoznam organického vyhľadávania pre Virtue, kde je na prvom mieste na zozname ale kupujeme aj kľúčové slovo "automatizovany marketing", ktorý zobrazuje našu platenú reklamu vo vyhľadávaní. Takže teraz máme organickú i platenú reklamu, ak rolujete nadol, nájdete ďalšie organické vyhľadávania pre služby Virtue prostredníctvom programu SlideShare. Toto
rozšírené pokrytie na stránke s výsledkami vyhľadávačov pre "automatizovany marketing". pomáha vytvoriť Virtue autoritatívny údaj pre automatizovany marketing a zvyšuje návštevnosť našich stránok.

Dobrou správou je - môžete to urobiť aj pre vaše podnikanie! Využite príležitosť predstaviť vašu spoločnosť ako lídra vo vašom odvetví zvyšovaním svojej prítomnosti vo vyhľadávačoch s platenými kampaňami vo vyhľadávaní.

Teraz, keď máte nejaké nápady, ako ich dobre využiť, poďme sa bližšie zaoberať plateným vyhľadávaním fungujúcich kampaní.

Ako funguje Platené vyhľadávanie.

Kľúčové slová, reklamy a vstupné stránky (Landing Pages)
Existujú tri hlavné prvky kampane s plateným vyhľadávaním: kľúčové slová, reklamy a vstupné stránky. Začínate dávať spoločnosti Google zoznam kľúčových slov, ktoré informujú spoločnosť Google, aby zobrazovala vaše reklamy na stránke s výsledkami pri vyhľadávaní ľudí pre tieto kľúčové slová. Potom navrhujete, aby sa vaše reklamy zobrazovali pre tieto kľúčové slová a vašim cieľom je vytvoriť tie, ktoré sú dostatočne relevantné pre vyhľadávací dopyt a dostatočne atraktívne na to, aby si hľadajúci na ne mohli kliknúť.

Potom, keď diváci kliknú na vaše reklamy a reklamy ich nasmerujú na vaše vstupné stránky, cieľom vstupných stránok bude návštevníka nejakým spôsobom konvertovať - nákupom vášho produktu, sťahovaním ponuky atď.

Platené vyhľadávanie teda naozaj príde do riadenia, zhody a optimalizácie týchto troch vecí.

Platba za kliknutie (PPC).
Ak ste počuli o platenom vyhľadávaní, pravdepodobne ste tiež oboznámení s termínom PPC, ktorý znamená platbu za kliknutie. Znamená to, že nezaplatíte za to, aby sa vaša reklama zobrazila, a nezaplatíte, keď diváci prejdú reklamu myšou - zaplatíte, keď niekto skutočne klikne na vašu reklamu. Je to oveľa lepšie ako platenie za zobrazenie (nazývané CPM), pretože vaša reklama sa môže zobraziť 100 000-krát a na ňu klikne iba jedna osoba.

Preferovať CPM nemá zmysel, pretože by ste si minuli svoje náklady v podstate za nič. Namiesto toho sa sútreďte na platbu za skutočné kliknutie. Potom je na vás, aby ste využili túto príležitosť na konverziu návštevníka.

Možnosť zaplatiť za tisíc zobrazení (CPM) spoločnosti Google je v jedinom prípade lepšou voľbou ako PPC kampaň vtedy keď sa snažíte šíriť "podiel hlasu", povedomie vašej značky.

Takže čo určuje, koľko zaplatíte za kliknutie? Spoločnosť Google používa cenovú ponuku v štýle aukcie na nastavenie svojich cien. Pre všetky pri danom kľúčovom slove máte najvyššieho záujemcu - povedzme, že ponúka cenovú ponuku pre osobu, ktorá klikne na reklamu. Potom máte najvyššieho uchádzača, ktorý hodnotí kliknutie na 4,50 EUR, iný na 3,75 EUR, iný na 3,00 EUR atď. posledná osoba, ktorá tvrdí, že oceňujú kliknutie na svoju reklamu pre dané kľúčové slovo napríklad na 2,25 EUR.

ako používať AdWords Google cena

To nie sú ceny, ktoré skutočne zaplatíte za každé kliknutie. Namiesto toho sa najnižšia z týchto cenových ponúk používa ako cena pre najmenej hodnotné (najmenej viditeľné) miesto na stránke s výsledkami, a potom každé miesto stúpne na hodnotu (viditeľnejšie
umiestnenia) sa oceňujú s vyššou hodnotou eura (v tomto príklade použijeme prírastkovú ponuku vo výške .05 EUR). Tak v takom prípade najlepší záujemca vyplatí iba 2,50 EUR za kliknutie, hoci sa uchádza o cenu 5,00 EUR.

ako používať AdWords Google cena klik

Skóre kvality.
Zatiaľ čo vaša cenová ponuka zohráva veľkú úlohu pri určovaní, či sa vaša reklama zobrazuje pre dané kľúčové slovo, Google tiež používa pri takomto rozhodovaní niečo čo nazývame "skóre kvality". Skóre kvality je algoritmus, ktorý skúma každú z vašich reklám na relevantnosť – teda skúma, ako úzko súvisí vaše kľúčové slovo s vašou reklamou a ako úzko súvisí reklama s obsahom vstupnej stránky. Inými slovami, Google skutočne skenuje vstupné stránky, aby zaistil, že sa nekupujú len kľúčové slová, ktoré smerujú na úplne irelevantné stránky.

Motiváciou spoločnosti Google na zaradenie skóre kvality do hodnotenia každého kľúčového slova je poskytnúť optimálné užívateľské skúsenosti pre hľadajúcich. Kedysi bývalo, že umiestnenie reklamy bolo určené iba cenami, ale niekto mohol ľahko ponúknuť "kefky na zuby", keď skutočne predávali kosačky na trávu. Spoločnosť Google zaviedla skóre kvality
aby sa ubezpečilo, že reklamy, ktoré sa zobrazovali, boli vždy relevantné pre vyhľadávané výrazy a aby si ich udržali inzerenti pod kontrolou.

Tak ako to funguje? Skóre kvality je na stupnici od 1 do 10, pričom 1 je najnižšia a 10 je najvyššia. To znamená, že ak váš konkurent ponúka kľúčové slovo vo výške 5 EUR a má skóre kvality 4 a vy dávate cenovú ponuku to isté kľúčové slovo len za 3 EUR, ale máte skóre kvality 7, Google vám môže dať najvyššiu pozíciu za cenu vašej cenovej ponuky, pretože vaša reklama je relevantnejšia. Je lepšie slúžiť vašej reklame holisticky, pretože má vyššiu relevanciu a je pravdepodobnejšie, že na ňu budú diváci klikať.

AdWords skore kvality

Skóre kvality vám môže tiež pomôcť určiť, ktoré kľúčové slová sú pre vás nákladovo efektívne. Povedzme napríklad, že máte stránky o tipoch pre fitness a ponúkate kľúčové slovo "výživa". Ak zistíte, že máte nízku hodnotu skóre kvality, môže to naznačovať, že obsah na vašich stránkach nie je dostatočne relevantný, aby mohol súťažiť v tomto priestore, a to nie je pre vás nákladovo efektívny kanál. Tieto informácie môžete použiť na optimalizáciu výberu kľúčových slov.

Ak sa chcete nastaviť úspešnú kampaň PPC, ukážte spoločnosti Google, ako tesne môžete urobiť vzťahy medzi kľúčovými slovami na ktoré predkladáte ponuky, textovou reklamou, ktorú zobrazujete a vstupnými stránkami do ktorých smerujete. (Budeme diskutovať o stratégii optimalizácie každej z nich v ďalšej časti.)

Google uvidí, že naozaj viete, čo robíte, a bude pravdepodobnejšie, že vašu reklamu uvedie na vrchol pozície za čo najmenšiu možnú sumu peňazí.

Typy zhody kľúčových slov.
Keď príde na to, kedy sa vaša reklama zobrazí, nechcete len vybrať určitú skupinu kľúčových slov a mať zobrazenie sa reklamy len vtedy, keď sú tieto kľúčové slová zadané do vyhľadávacieho nástroja. Pretože existuje nekonečné množstvo spôsobov, ako môžu ľudia skutočne hľadať jeden termín, Google má tri typy zhody kľúčových slov, ktoré môžete použiť
na konkrétnejšie pokyny pre zobrazovanie reklám. Sú to: presná zhoda, frázová zhoda a široká zhoda.

Povedzme napríklad, že niekto hľadá pojem "červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom". Zhoda zobrazí vašu reklamu len v prípade, že hľadaný výraz obsahuje toto presné kľúčové slovo so slovami v tejto presnej objednávke. Takže, napríklad, ak máte kľúčové slovo "červená pánska tenisová obuv" v presnej zhode a niekto hľadá "červené pánske tenisové topánky so suchým zipsom ", vaša reklama sa nezobrazí, keďže boli zahrnuté aj iné slová, takže nie ste v presnej zhode. Vaša reklama by sa zobrazovala iba vtedy, ak by bol vyhľadávací dopyt presne ako "červená pánska tenisová obuv". Frázy a kľúčové slová sú obklopené zátvorkami, ako napríklad:

[červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom]

Kľúčové slovo nastavené na frázovú zhodu zobrazí vašu reklamu, ak vyhľadávací pojem obsahuje rovnaký poradie slov, ale môže obsahovať aj ďalšie slová. Takže ak máte kľúčové slovo "červená pánska tenisová obuv" na frázovej zhode a niekto hľadá "červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom", vaša reklama sa zobrazí. Avšak, ak hľadajú "muži červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom", nezobrazí sa. Kľúčové slová s frázovou zhodou sú obklopené úvodzovkami napríklad:

pánska tenisová obuv

 A nakoniec, kľúčové slovo nastavené na voľnú zhodu zobrazí vašu reklamu, keď hľadaný výraz obsahuje niektoré slová alebo niektoré kombinácie slov vašich kľúčovych slov v ľubovoľnom poradí. Vaša reklama sa môže zobraziť aj pre iné varianty slov, ako sú formy, synonymá atď. Ak mám kľúčové slovo "červené pánske topánky na tenis", vaša reklama sa môže zobraziť pre hľadané výrazy "červené pánske tenisové topánky so suchým zipsom", "červené pánske topánky na tenis so suchým zipsom "," topánky na tenis"," červené topánky "a tak ďalej. Kľúčové slová s voľnou zhodou nie sú obklopené znakmi a sú ponechané voľne ako:

pánska obuv na suchý zips

Aby ste mohli vylepšiť stratégiu kľúčových slov spoločnosť Google umožňuje navyše nastaviť kľúčové slová na negatívny typ zhody. To vám umožní vyhnúť sa zobrazovaniu reklamy po zadaní daného hľadaného výrazu. Napríklad, ak nastavíte kľúčové slovo "používané" na vylučujúce zhody, vaša reklama sa nezobrazí pri akýchkoľvek vyhľadávaniach, ktoré obsahujú toto slovo, napríklad "používané tenisové topánky. Kľúčové slová s negatívnymi výsledkami sú označené znakom mínus, napríklad: -použité.

Stratégia kľúčových slov

Takže máte tieto typy zhody kľúčových slov, o ktorých viete, že vám nejako pomôžu optimalizovať stratégiu kampane - ale ako viete, ktoré z nich chcete použiť a kedy? Existuje niekoľko stratégií na nastavenie typov zhody a neexistuje žiadne správne riešenie. Budeme diskutovať o niektorých všeobecných postupoch, ale majte na pamäti, že budete musieť skontrolovať nastavenie výkonnosti vlastnej metriky a zistiť, čo pre vašu kampaň funguje a čo nie.

Hodnota nastavenia kľúčových slov na presnú zhodu je, že môžete zacieliť na veľmi špecifické vyhľadávacie publikum. Avšak, ak spravujete iba cenové ponuky na kľúčové slová s presnou zhodou, veľmi úzko ste definovali svoj cieľ, ktorý výrazne obmedzuje váš

dosah, takže je pravdepodobné, že nebudete mať veľký traffic. Je to preto, že neexistuje spôsob, ako presne vedieť, ktoré termíny ľudia hľadajú, a ak sa pokúsite hádať na zozname presných kľúčových slov (aj keď to bude dlhý zoznam), pravdepodobne nezasiahne potenciálnych zákazníkov a zákazníkov, ktorí používajú rôzne hľadané výrazy.

Aby ste tomuto problému vyhli, populárna stratégia začína so všetkými kľúčovými slovami nastavenými na voľnú zhodu, čím sa otvorí núdzové brány do traffic. Veľký objem z traffic môže byť dobrá vec, ale musíte sa uistiť, že je to vaša kvalifikovaná návštevnosť. Inými slovami povedzme, že niekto hľadá "Velcro" a vaša reklama je nastatvená na "červené mužské tenisové topánky so suchým zipsom ". Prehliadač môže vygenerovať klik na vašu reklamu, ale preto, že hľadaný výraz, ktorý klik inicioval bol taký všeobecný a neurčitý, pravdepodobnosť, že sa prevedie na vedúce postavenie vo vašej ponuke, je výrazne nižšia. To je pravdepodobne preto, že v skutočnosti hľadaná fráza "červené topánky na tenis so suchým zipsom Velcro", je oveľa nižšia ako by to bolo v prípade niekoho kto vyhľadával k tomuto termínu niečo bližšie a nepoužíval tak uzavretú vyhľadávaciu frázu.

Napriek tomu sa veľa ľudí nechá ľahko zviesť množsťami veľkej návštevnosti, ktorú riadia kľúčové slová s voľnou zhodou, a vôbec neriešia prehľad o hodnotení kvality. Častokrát sú voľné zhody zaradené do úplne irelevantných kľúčových slov a generujú nekvalifikovanú prevádzku, ktorá jednoducho stráca vaše peniaze.

Preto je veľmi dôležité, ak nastavíte kľúčové slová na voľnú zhodu, aby ste pozorne sledovali, aké vyhľadávanie dopyty generujú. Nezabudnite, že ak je to potrebné môžete pridať vylučujúce kľúčové slová.

Dobrou stratégiou pre kľúčové slová je používať voľnú zhodu a frázovú zhodu na ovládnutie návštevnosti a potom použiť hľadané výrazy s kľúčovými slovami, ktoré dobre konvertujú a majú zmysel pre vašu firmu. Vo finále nastavíte ich na presnú zhodu, pretože sa ukázalo, že fungujú.

Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť, aby ste našli stratégiu typu zhody, je len pokračovať v testovaní. Použite metriky výkonnosti na optimalizáciu, ktoré môžu zahŕňať pridávanie a mazanie kľúčových slov alebo zmenu ich typov zhody. Je to pokračujúci proces. Výkonnosť kľúčových slov sa v priebehu času mení a stratégia kampane by sa tomu mala prispôsobiť.

Štruktúra účtu

Štruktúra vášho skutočného účtu v službe Google AdWords je rozhodujúca pre efektívnosť a úspech vašich platených vyhľadávacích kampaní. Takže máte vaše kľúčové slová, máte zoznam kľúčových slov, ktoré kupujete, a potom máte reklamu, ktorú chcete zobraziť, keď niekto zadá jedno z týchto kľúčových slov. Teraz chcete združovať kľúčové slová, pre ktoré chcete, aby sa zobrazovala vaša reklama, tak aby ste pre nich vytvoril veľmi relevantnú zobrazovanú textovú reklamu kľúčových slov a zvýšil pravdepodobnosť, že vyhľadávatelia preklikajú.

Môžete to urobiť vytvorením zoskupenia súvisiacich kľúčových slov v tzv. "Reklamnej skupine". Takže povedzme, že máte kľúčové slová "topánky na tenis", "najlepšie topánky na tenis" a "obuv na tenis". Môžete vytvoriť reklamnú skupinu "Tenisové topánky" kľúčových slov a vytvoriť reklamu, ktorá je na tieto kľúčové slová úzko zameraná. Potom, ak vaša spoločnosť tiež predáva iné druhy obuvi, môžete vytvoriť viac reklamných skupín, možno pre "Turistickú obuv" alebo "Bežecká obuv."

AdWords textova reklama

Povedzme, že vaša spoločnosť tiež predáva košele. Google vám umožňuje štruktúrovať váš účet aj na ďalšej úrovni, a to je "kampaň". Takže môžete vziať všetky vaše reklamné skupiny na obuv a dať ich do kampane "Obuv", potom vytvorte inú kampaň pre "Košele" s vlastnými reklamnými skupinami, kľúčovými slovami a reklamami.

Je dôležité, aby ste svoj účet štruktúrovali tak, aby vaše kľúčové slová a vaše textové reklamy boli tesne previazané. Potom môžete použiť vaše reklamné skupiny a kampane tak, aby ste si ich pekne vybrali spolu a boli lepšie organizované.

AdWords textova reklama skupiny

Nastavenie rozpočtu.

Keď platíte spoločnosti Google za svoju PPC kampaň, nevymažte vašu kreditnú kartu zakaždým, keď niekto klikne na vašu reklamu. Namiesto toho nastavte denný rozpočet na úrovni kampane. Takže pre každú kampaň môžete diktovať ako veľa peňazí spoločnosť Google môže minúť na umiestnenia reklamy za deň. Môžete povedať, že chcete minúťť 300 EUR / deň za vašu kampaň – obuv, a 200 EUR / deň v kampani na tričká, spoločnosť Google tieto sumy neprekročí.

Čo ak sú všetky tieto peniaze vynaložené len na hodinu alebo dve? Koniec koncov, ak máte veľmi relevantné alebo veľmi populárne kľúčové slová, riskujete, že rýchlo vyfúknete váš rozpočet. Google tiež ponúka funkciu, ktorá vám umožňuje požiadať o rozloženie vášho rozpočtu počas celého dňa. To dobre funguje pre značky, ktoré chcú vytvoriť prítomnosť počas celého dňa. Obmedzenie denného rozpočtu je určite uisťujúcou funkciou, najmä pre tých, ktorí práve začínajú platiť za vyhľadávanie. Keď začnete, môžete nastaviť nízky rozpočet, pomaly začať merať úspešnosť a kvalitu generovania leads alebo vyskúšať vašu ruku pri optimalizácii vašej kampane skôr, ako do nej naozaj investujete veľa peňazí.

Optimalizácia textovej reklamy Google Adwords.

Teraz to neznamená, že len preto ak ste nastavili denný rozpočet, napríklad 500 EUR každý deň miniete 500 EUR. Google sa pokúsi utrácať celý denný rozpočet, ale schopnosť tak urobiť v konečnom dôsledku závisí na vašich kľúčových slovách, ale tiež na efektívnosti vašej textovej reklamy. Ak nemôžete nikoho získať zo svojej reklamy na prvom mieste nebudete platiť nič. Pre účinnú kampaň PPC je preto váš reklamný text dôležitý.

Pokiaľ ide o vytvorenie vašej textovej reklamy, existuje pre to v podstate vzorec, pretože Google obmedzuje počet znakov, ktoré môžete použiť. Štyri čísla, ktoré si musíte pamätať, sú: 25, 35, 35, 35 (v prípade maximálne rozšírených reklám platí špecifický vzorec, ale to rozoberiem v inom prípsevku).

ako používať rozsirene reklamy AdWords Google

Máte 25 znakov pre názov alebo nadpis, ktorý sa zobrazuje ako modrý text ako prvý riadok reklamy. Potom máte 255 znakov (35 zobrazených) pre zobrazenú adresu URL (nazývanú ako "vanity URL"), čo nie je skutočná adresa URL na ktoré vaša reklama smeruje divákov, ale slúži len na účely zobrazenia. Napríklad, ak je vaša reklama o košeliach mierená na polokošele, mohli by ste nastaviť zobrazenú webovú adresu www.asics.com/polokošeľa, aj keď to nie je miesto, na ktoré presmerovávate.

Adresa URL, na ktorú skutočne smerujete kliknutím na svoju reklamu, sa nazýva cieľová adresa URL. Tieto budú často dlhšie a môžu obsahovať kódy sledovania, čo ich robí neprehľadnými - takže samozrejme nechcete, aby sa tieto zobrazovali vo vašej reklame.

Potom máte dva popisné riadky s 35 znakmi. Vo vzorovej reklame si všimnete, že v skutočnosti existuje niekoľko stimulov. Prvý riadok informuje divákov, že môžu nakupovať polokošele, všeobecnejšie druhá časť je výzva na akciu pre špeciálnu ponuku - 25% z ceny a bezplatná doprava.

ppc adwords

Toto je typický formát platených reklám vo vyhľadávacej sieti, ale spoločnosť Google vykonáva veľa testov za účelom konsolidácie názvu, adresy URL a prvého popisného riadku do formátu banneru. Bez ohľadu na štruktúru reklamy, s ktorou pracujete, uistite sa, že maximalizujete používanie obmedzeného počtu znakov ktoré ste dostali tak aby bola vaša reklama čo najefektívnejšia.

Meranie vášho úspechu.

Definovanie štyroch základných metrík.

Teraz máte vaše reklamy, kľúčové slová a štruktúru účtu a chcete ich optimalizovať. No, jediný spôsob optimalizácie kampane je pomocou metrík a prehľadov, ktoré poskytuje spoločnosť Google. Vezmime ich a pozrime sa na hlavné metriky, ktorým by ste mali venovať pozornosť a zistite, prečo je každá taká dôležitá.

Existujú štyri základné metriky, ktoré sú dôležité pre platené vyhľadávanie: zobrazenia, kliknutia, konverzie a výdavky. 

Zobrazenie je samostatná inštancia vašej reklamy, ktorá určuje zobrazovanie, keď niekto zadá kľúčové slovo vo vyhľadávaní. Môžete teda zvážiť, aký počet zobrazení bude približne pre počet ľudí, ktorí sa pozerajú na vašu reklamu, alebo na minimálny počet divákov, ktorým sa reklama zobrazuje.

Kliknutie je inštanciou diváka, ktorý skutočne klikne na vašu reklamu, akonáhle sa zobrazí. Toto je odlišné od počtu zobrazení, pretože vyžaduje, aby divák skutočne klikal na vašu reklamu, a nie len to, že je vaša reklama zobrazená.

Konverzia je inštanciou diváka, ktorý videl vašu reklamu, klikol na ňu a vykonal akciu, ktorú ste pre ňu určili ak sa dostane na vašu vstupnú stránku. Táto akcia by mohla byť sťahovanie ponuky, nákup vášho produktu, atď. 

Keď nastavíte svoj účet, na vašom webe umiestnite nejaký kód sledovania, aby Google vedel, kedy niekto dokončil ponuku alebo kúpil niečo, inak nemôžete sledovať konverzie.

Výdavky sú jednoducho sumou peňazí, ktorú ste doteraz vynaložili na vašu kampaň.

Kombinácia štyroch základných metrík Google analytics.

Tieto 4 základné metriky sú dôležité na sledovanie, ale analytika, ktorá bude najdôležitejšia pre optimalizáciu vašej kampane je v skutočnosti odvodená z kombinácií týchto jednoduchších. Patria sem: miera prekliknutia, miera konverzie, cena za kliknutie a cena za akvizíciu.

Miera prekliknutia (Click Through Rate, obyčajne skrátená ako CTR) je percento zobrazení, ktoré sa menia na kliknutia.

Čím viac tento percentuálny podiel stúpne, tým je vaša kampaň efektívnejšia.

CTR = kliknutia / zobrazenia

Miera konverzie je percento kliknutí, ktoré sa stávajú konverziami. Toto je tiež metrika, ktorá označuje zvýšenie efektívnosti.

Konverzný pomer = konverzie / kliknutia

Cena za kliknutie (Cost Per Click, alebo CPC) je suma peňazí, ktoré miniete za každé kliknutie. Priemernú CPC získate vydelením celkových výdavkov celkovým počtom kliknutí. Ide o metriku nákladov, takže zlepšenie efektívnosti znamená zníženie tohto počtu čo najviac.

CPC = výdavky / kliknutia

Cena za získanie (Cost Per Acquisition CPA) je suma peňazí, ktoré vynakladáte na každú konverziu. Priemernú CPA môžete nájsť vydelením celkových výdavkov celkovým počtom konverzií. Opäť je to metrika nákladov, takže budete chcieť toto číslo znížiť.

CPA = výdavky / konverzie

Nezabudnite - čím vyššia je vaša percentuálna miera a čím nižšie náklady, tým efektívnejšia bude vaša kampaň. Je dobrým postupom stanoviť si ciele pre výkonnosť vašej kampane z hľadiska týchto metrík. Pokračujte v optimalizácii kľúčových slov, reklám a štruktúry účtu, pozorne sledujte tieto metriky a používajte ich pri práci na dosiahnutí vašich cieľov na meranie výkonnosti vašej kampane.

Konečná myšlienka na záver

Po prečítaní tohoto odporúčania by ste mali pochopiť to, ako funguje vyhľadávanie a silná

podpora na vytváranie a spravovanie kampane plateného vyhľadávania pre vašu firmu. Tu je niekoľko dôležitých dôležitých vecí na zapamätanie si:

• Platené vyhľadávanie je založené na modeli typu pay-per-click (PPC).

• Štruktúra účtu je rozhodujúca. Usporiadajte svoje kampane, reklamné skupiny, kľúčové slová a reklamu správne.

• Zamerajte sa na kvalitné skóre s cieľom zvýšiť výkon a znížiť náklady.

• Je ľahké plytvať peniazmi, takže buďte opatrní, ako sa ich rozhodnete minúť.

• Použite platenú vyhľadávaciu službu, aby ste dopĺňali svoj online marketing. Zamerajte sa predovšetkým na zvládnutie online marketingu ako celku - blogovanie, podpora leadov, pochopenie optimalizácie pre vyhľadávače atď. Zistite, aké kľúčové slová návštevnosti vašich stránok sú smerované z výsledkov organického vyhľadávania a informatívne ich používajte pre váš výber kľúčových slov plateného vyhľadávania.

• Vždy optimalizujte! Vždy je dostatok spôsobov, ako zlepšiť kampaň s plateným vyhľadávaním. Zledujte štatistickú minulosť pre poučenie a zlepšovanie, aby ste dokázali zvýšiť výkon a znížiť náklady a nakoniec spustiť úspešnejšie PPC kampane.

Ak chcete začať, napíšte mi, rád poradím.


Rastislav Pepel je stratégom služby SalesManago spoločnosti Virtue..

 

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.