Loading...

Základy blogovania. Ako na to?

19 apr 16 Written by  Rastislav Pepel
Základy blogovania. Ako na to?

Prečo blogovanie pomáha pri online marketingu?
Keď ľudia prvýkrát začali blogovať, väčšinou písali z osobných účtov zdieľajúc svoje životy alebo ich zážitky z ciest.

 Dnes sa všetko zmenilo. Blogovanie je dnes spôsob, ako pravidelne publikovať a propagovať nový obsah týkajúci sa vášho obchodu a podnikania.

A to pomáha online marketingu v dvoch smeroch. Prilákať cudzích nových návštevníkov a previesť ich na leads (návštevníci, ktorí majú dokázateľný a skutočný záujem o nákup).

Ako prilákať nových návštevníkov?
Premýšľajte o cudzincovom vyhľadávaní informácií on-line. Aké majú otázky či problémy, ktoré hľadajú a chcú vyriešiť. Ak vaše blogy poskytnú tieto odpovede, cudzí ľudia nájdu vaše príspevky a budú ich chcieť preklikať, čítať a začnú sa meniť na návštevníkov. To je v online marketing s inbound metodikou etapa prilákania. Okrem toho zakaždým, keď publikujete v blogu, vytvárate nové, jedinečné stránky v režime online. To znamená, že zvyšujete vaše šance na umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania z iných webových stránok, ktoré majú odkaz na vás a ktoré sú zdieľané na sociálnych sieťach. A to všetko má za následok novú premávku na vašich stránkach.

Ako môže váš blog pomôcť previesť nových návštevníkov na leadov?
Akonáhle ľudia navštívia vaše stránky otvoril ste k nim dvere. Premýšľajte o tom tak, že ak majú záujem o váš obsah, bude viac pravdepodobné, že budú mať záujem o vaše ponuky a premenu na leadov. Takže blog môže strategicky podporiť vaše obchodné ponuky i bezplatné konzultácie formou e-books. Ak sa váš návštevník chce dozvedieť viac, môžete mu info poskytnúť v ďalších krokoch. A konečne, váš blog vám môže pomôcť vystupovať ako odborník vo svojom odbore. Čím viac si blog pozerajú, tým viac sa ľudia začnú na vás pozerať ako na spoľahlivý a dôveryhodný zdroj informácií.

Ako vytvoriť najúčinnejšie blogové príspevky na dosiahnutie vašich cieľov.
Prvým krokom je vybrať tému a jej názov a písať na vysokej úrovni vzdelávací obsah. Spomínate si na ľudí, ktorí hľadajú informácie on-line? No, aby ste ich prilákali do svojho blogu, je potrebné odpovedať na otázky a problémy na ktoré hľadajú odpoveď. Vžite sa do kože kupujúcej persóny. Čo bude hľadať? Teraz skontrolujte, či nepíšete o vašej téme osamotene. Nezabudnite, že sa snažíte do svojho blogu prilákať cudzinca, ktorý nikdy predtým nepočul o vašej spoločnosti. Takže ak blogujete z vášho pohľadu váš online marketing bude sám a ľudia vás nebudú vedieť nájsť pomocou vyhľadávačov. Urobte si brainstorming zoznamu konkrétnych tém, ktoré by mohli byť v blogu. Požiadajte svoje predajné a marketingové tímy - aké majú najčastejšie otázky? V čom vaše kupujúce persóny potrebujú pomoc? Čo si prajú ľudia o vašom odvetví vedieť?

Aké sú blogy o ktorých hovoria sociálne médiá a dokonca aj vaša konkurencia?
Snáď najdôležitejšie je keď si vyberiete tému a urobíte výskum kľúčových slov. Kľúčové slová sú slová a frázy zadané do vyhľadávačov. Sú to témy o ktorých sa ľudia snažia dozvedieť viac. Čiže, aké kľúčové slová kupujúce persóny používajú? Ktoré sú spojené s vašim odvetvím? Píšte o týchto témach, aby ste ich našli a začali sa posúvať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. A konečne, vyberte jednu tému a sústreďte sa na jeden príspevok. Nesnažte sa vyriešiť všetky problémy naraz. To umožní, aby každý pre svojich čitateľov a pre vyhľadávače písal prehľadnejšie. Tiež sa uistite, že váš príspevok dostane kvalifikovaný internet traffic, pretože budete vedieť, že ľudia prekliknú pri hľadaní informácii o tejto konkrétnej téme.

 

Ako vyberať titulok blogu?
Premýšľajte o tom, ako čítate príspevky on-line. Pravdepodobne prv než začnete seriózne čítať, najprv budete skenovať obsah, aby ste zistil, či blog zachytil váš záujem. A titulka je jedna z prvých vecí, ktoré vidíte. Začnite s pracovným názvom vášho blogu.
Akonáhle začnete písať svoj príspevok, pracovný názov je niečo ako "práca" mimo. Začnite zužovať tému a sústreďte sa na jeden uhol. Téma, ako "voľba farebných odtieňov" môže plodiť viac rôznych príspevkov v blogu. Pracovný názov ako "najlepšie farby na maľovku vo vašej kuchyni" je špecifický pre jeden blog. Názov má obsahovať dlho-chvosté kľúčové slová. Dlho-chvosté kľúčové slová je špecifický výraz, ktorý ľudia hľadajú. Mal by byť založený na tému, ktoré ste si zvolili pre toto miesto. Ak blogujete o tom, ako produkovať šou internetového rádia, potom by vaše dlho-chvosté kľúčové slovo bolo "produkcia šou internetového rádia ". V názve nezabudnite na jasnú hodnotu príspevku. Váš titulok by mal pomôcť čitateľom a vyhľadávačom pochopiť o čom váš príspevok je. Stanovenie správnych očakávaní - čo z toho čitateľ dostane? Na aké informácie sa vzťahuje? V akom formáte bude blog príspevok? V tomto príklade vám názov blogu výslovne povie, že budete čítať o troch nástrojoch, ktoré vám pomôžu pripraviť sa na ďalší update algoritmu Google. Presne viete, čo budete mať z tohto blogu - ako je pre vás cenný a koľko informácií obsahuje.

 

Potrebuje titulka blogu POP MUSIC?
Potom skontrolujte, či je titulka „POP MUSIC“! Len preto, že je potrebné byť presný, neznamená, že nemôžete byť zábavný. Použite aliterácie fráz ako „dynamické dinosaury“ či „T-Rex je hrozný“. Alebo použite provokatívny jazyk napríklad „57 dinosaurov by ťa zjedlo“. Napokon, skrátte titulok blogu. To je životne dôležité pre optimalizáciu vo vyhľadávačoch, pretože Google vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje len prvých 50-60 znakov tituky. Vyhnite sa tomu, že vaše úžasné názvy budú odrezané. Tu je príklad názvu „11 spôsobov, ako vytvoriť obsah, ktorý je atraktívny medzinárodnému publiku". Spočítajte znaky zadaním názvu do programu na spracovanie textu alebo pomocou on-line počítadla. Ako vidíte, tento titul je trochu dlhý - posledné 2 slová tituky budú na stránke vyhľadávania odrezané.

Dobre, online marketéri a blogeri čas na kvíz!
Poďme testovať vaše znalosti o titulke, ktoré vyplývajú z osvedčeného postupu dolu? Je to:

A) Kľúč k dobrému stretnutiu?
B) Ako mať stretnutia tímu, ktorému ľudia venujú pozornosť a nebudú zaspávať pri excelových tabuľkách?
C) Konferenčné vodcovské schopnosti?
D) Ako zastaviť nudný tím stretnutia?

Máš 10 sekúnd. Pripravený? Go! Uvidíme, čo je správna odpoveď!

Nie je to C - pretože neviete, čo je hodnota príspevku. V akom formáte trvá? Aký druh zručností sa naučíte? Aký druh stretnutí to je?
Nie je to A - pretože kľúčové slovo nie je dlho-chvosté alebo dostatočne konkrétne. O akom druhu stretnutia hovoríme? Takže je to B alebo D?
Nie je to B – i keď je oveľa konkrétnejší, titulok je príliš dlhý.
Správna odpoveď je D - názov má dlho-chvosté kľúčové slovo "zastaviť nudné stretnutie tímu" je krátke, má jasnú hodnotu a to vyskočí! Chceli by ste si prečítať tento blog post?
Prejdite si telo vášho blogu, formát a optimalizujte príspevok tak, aby ho ľudia a vyhľadávače mohli ľahko prečítať a pochopiť.

Keď sú biele medzery priateľom blogu.
Medzery sú prázdnym priestorom na stránke. To umožňuje návštevníkovi sústrediť sa na obsah, nie na neporiadok. Nepíšte dlhé odseky, ktoré tvoria obrovské bloky textu - takto budú vaše informácie vyzerať husto a ťažko čitateľne.
Keď je článok dlhý nepôsobí ohromne alebo zle čitateľne. Musí byť však rozedelný do blokov, obklopený bielym priestorom a bočné stĺpce nebudú zasahovať do textu.
Môžete tiež rozdeliť text svojho blogu pomocou hlavičky a odrážok alebo číslovaných zoznamov pre zvýraznenie oporných bodov.
V tomto blogu, budete mať záhlavie "Základy blogovania" - čo umožňuje čitateľovi vedieť, čo sa chystá čítať. V bočnom stĺpci má súvisiace články takže vie ako je štrukturovaný blog a je to ľahké pochopiť. Bolding dôležitého textu môže tiež pomôcť čitateľovi rýchlo pochopiť kľúčové pripomienky.
Zahŕňajte obrázky na vizuálne rozbitie textu. Snímky pritiahnu pozornosť a pomáhajú vašim čitateľom pochopiť príspevok na prvý pohľad. Umiestnite jeden v hornej časti každého blogu pre prilákanie k čítaniu vašich návštevníkov. Vaše fotografie nemusia priamo ilustrovať aké sú vaše príspevky, ale mali by sa voľne vzťahovať k obsahu.

Ako optimalizovať blog pre vyhľadávače?
Keď vyhľadávače prechádzajú váš blog nečítajú každé slovo. Miesto toho skenujú určité časti vášho príspevku a snažia sa porozumieť tomu o čom píšete a ako dôveryhodný je obsah.
Optimalizujte stránky okolo vašeho dlho-chvostého kľúčového slova, umiestnenite ho do názvu stránky a názvu článku, ktoré sú zvyčajne to isté; v URL, obrázkoch alt-textoch, tele a hlavičky. A nezbudnite na telo článku ak sú vaše dlho-chvosté kľúčové slová "predajné stimuly" tak text môže vyzerať takto "Existuje určitá súvislosť medzi predajnými stimulmi a ziskovou návratnosťou investícií (ROI)" - takže máte kľúčové slová "predajné stimuly". Ale mnohokrát, existujú nehmotné výhody fráz, ktoré sú ťažko merateľné, ale rovnako hodnotné. Musíte v nich objaviť hodnotu spoločnú pre kľúčové dlho-chvosté slová. Príklad "V prvom rade je tu rovnica,ktorú môžete použiť pre výpočet návratnosti investícií", všimnite si v ňom kľúčové slovo "vypočet". Ako môžete vidieť blog neopakuje dlho-chvosté kľúčové slovo používať synonymá alebo variácie slov. Vyhľadávače sú dosť inteligentné a pochopia o čom váš príspevok je.

Odmeňujú vyhľadávače príslušné vnútorné a vonkajšie linky okolo príspevku?
Áno. A aj keď to môže znieť kontraproduktívne, odkazy na vonkajšie zdroje Google podporuje. Urobte si vlastný prieskum a odkazujte nanajvýš na jeden alebo dva súvisiace zdroje v jednom odseku.

Podporujte záujem spotrebiteľov (Lead generation) o vašu ponuku na blogu.
Ako ste prilákali viac a viac návštevníkov na váš blog, tak zvýšená premávka znamená zvýšenú možnosť generovať záujem spotrebiteľov. Použite svoj blog tak, aby strategicky propagoval vašu aktuálnu ponuku. Ak sa chce váš návštevník učiť alebo robiť niečo viac, poskytnete im to v tomto kroku.

Funkcia, výzva k akcii (call-to-action) na bočnom paneli blogu.
Výzva k akcii je tlačidlo, ktoré podporuje vašu ponuku. Tie sa objavia na každom stĺpiku, takže by mali zamerať veľkú časť vašich návštevníkov. Má obsahovať výzvu k akcii, ktorá upúta ľudí na začiatku cesty kupujúceho, keď hľadal viac informácií a jedno na koniec, keď je pripravení k nákupu. A nezabudnite požiadať ľudí, aby sa prihlásili do vášho blogu. V tomto príklade má Virtue krátky prihlásovací formulár v hornej časti bočného panela „Získajte prípadovú štúdiu“, takže je jednoduché, aby sa ľudia prihlásili k jej odberu. A práve dole Virtue predstavuje výzvu k akcii, ktorá hovorí " Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok. Pomôžeme vám, pretože vás máme radi." Táto výzva k akcii padne na konci cesty kupujúceho, keď sa niekto rozhoduje o tom, či spolupracovať s Virtue. Tým sa zachytia všetci návštevníci, ktorí chcú prijať ďalšie kroky s Virtue. A čo je najdôležitejšie blog obsahuje výzvu k akcii na konci každého príspevku. Táto ponuka by mala byť relevantná k obsahu, ktorý návštevník práve čítal. Návštevník sa niečo z vášho blogu učí, takže mu poskytnite ponuku, ktorá mu dáva väčší vzdelávací obsah, ako eBook.

Ako poporiť skvelé príspevky v blogu?
Ako užitočné pre ich propagáciu sú interné odkazy vo vašich príspevkoch. Ak máte blog príspevky, ktoré sú o súvisiacich témach odkazujte na ne v rámci iných príspevkov. Môžete tiež využiť svoje webové stránky. Použite svoj blog sidebar na propagáciu svojich nedávnych alebo najpopulárnejších príspevkov, a pridajte svoj blog navigáciu na primárne webové stránky. A ak vaše blogovacie platformy poskytujú možnosť pridať zdroj blogu na príslušných stranách, urobte to.

Zdieľajte príspevky cez sociálne médiá.
Podporova pri publikovaní ešte nekončí! Obsah, ktorý ste publikovali pred dvoma mesiacmi, môže byť vždy znovu zdieľaní, tak dlho, ako je to stále relevantné. Tiež pre vašich čitateľov má byť jednoduché aby zdieľali vaše príspevky sami. Patria sem tlačidlá sociálne siete pri každom prípsevku a odstavci, takže ľudia môžu zdieľať váš obsah, bez toho aby ho celý prečítali.

Podporujte príspevky blogu prostredníctvom e-mailu.
Pošlite vašim leads relevantný obsah podľa ich záujmu alebo problémov na základe ich kupujúcej persóny. Zahrňte blogové príspevky do vašich e-mailových spravodajcov. A vytvárajte denné, týždenné alebo mesačné blogy stráviteľné pre vašich odberateľov.

Analyzujte výkon vašich príspevkov,
aby ste videli ako to robíte a kde sa môžete vylepšiť. Po prvé, pozrite sa na počte zobrazení u každého príspevku blogu. To je skvelý spôsob, ako zistiť, ktorý obsah blogu má najlepší výkon. Vedieť, aký obsah je populárny vám pomôže rozhodnúť o akých typov článkov písať ďalej. Tiež filtrujte vaše najpopulárnejšie príspevky od témy, autora, alebo dokonca kanála, ktorý budete podporoval ďalej. Zistite o akých témach by ste mali aj naďalej písať, odmente obľúbených autorov, a určiť najlepší spôsob, ako propagovať vaše blog príspevky.
A pozrite sa na počet kliknutí na reklamy s výzvou na akciu na konci jednotlivého odstavca. Máte nejaké konverzie potenciálnych zákazníkov? Fungujú niektoré ponuky lepšie ako iné?

Je dôležité písať dôsledne a často.
Zaviažte sa k blogovaciemu harmonogramu. Čím častejšie budete blogovať, tým väčšia je pravdepodobnosť, že ste nájdený. Koniec koncov, každý nový blog post je príležitosťou prilákať nových návštevníkov. Sústreďte sa na kvalitu príspevku, uvidíte rast a vplyv na vaše podnikanie.

Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.

 All works

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto webu s tým súhlasíte.

Od 25. mája 2018 zdieľame všetky informácie o novinkách Virtue v súlade s GDPR a vyhlásením o ochrane súkromia.